FI:PV266 Game Development II - Informace o předmětu
PV266 Game Development II
Fakulta informatikyjaro 2021
- Rozsah
- 0/1/2. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
RNDr. David Kuťák (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PV266/01: Út 15:00–15:50 Virtuální místnost, J. Chmelík, M. Trtík
PV266/02: Po 16:00–16:50 Virtuální místnost, J. Chmelík, D. Kuťák - Předpoklady
- PV255 Game Development I
Digital game development related knowledge (in the scope of course PV255 Game Development I). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/75, pouze zareg.: 0/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/75 - Mateřské obory/plány
- předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- At the end of the semester, a student will be able to:
understand and explain a process of digital game development;
design and implement their own digital games; - Výstupy z učení
- At the end of the course a student should be able to:
- effectively work in the small team
- be able to work on all stages of digital game development (planning, design, assets creation, programming, testing, building and releasing)
- design and create their own digital game - Osnova
- pre-production phase - design document, playable prototype
- Milestone 1 (week #3): the first presentation of the project
- production phase - design and implementation of game mechanics, assets authoring
- Milestone 2 (week #10): playtesting session
- post-production phase - testing, debugging, profiling, releasing
- Milestone 3 (week #16): Release (submission of the final game) and public presentations of the project.
- Literatura
- doporučená literatura
- D'AOUST, Kyle. Unity Game Development Scripting. 2014. ISBN 978-1-78355-363-1. URL info
- Unity Shaders and effects cookbookdiscover how to make your Unity projects look stunning with Shaders and screen effects. Edited by Kenneth Lammers. Birmingham [England]: Packt Pub., 2013, iii, 253 p. ISBN 9781849695091. info
- Výukové metody
- teamwork on a semester project, consultations at seminars. Presentations, playtesting.
- Metody hodnocení
- Assessment based on the team, semestral project: there will be three mandatory tasks during the semester (game design document, presentation and playtesting).
Final submission and presentation during the examination period. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV266/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2021/PV266