FI:PV227 Programování grafických karet - Informace o předmětu
PV227 Programování grafických karet
Fakulta informatikypodzim 2009
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Petr Tobola, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Čt 12:00–13:50 B116
- Předpoklady
- PV112 Grafická rozhraní
Předpokládá se absolvování PV112 Programování grafických aplikací. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program FI, N-AP)
- Bezpečnost informačních technologií (program FI, N-IN)
- Bioinformatika (program FI, N-AP)
- Informační systémy (program FI, N-IN)
- Informatika (angl.) (program FI, D-IN4)
- Informatika (program FI, D-IN4)
- Informatika (program FI, N-IN)
- Paralelní a distribuované systémy (program FI, N-IN)
- Počítačová grafika (program FI, N-IN)
- Počítačové sítě a komunikace (program FI, N-IN)
- Počítačové systémy a technologie (angl.) (program FI, D-IN4)
- Počítačové systémy a technologie (program FI, D-IN4)
- Počítačové systémy (program FI, N-IN)
- Programovatelné technické struktury (angl.) (program FI, N-IN)
- Programovatelné technické struktury (program FI, N-IN)
- Služby - výzkum, řízení a inovace (angl.) (program FI, N-AP)
- Služby - výzkum, řízení a inovace (program FI, N-AP)
- Teoretická informatika (program FI, N-IN)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, N-SS) (2)
- Umělá inteligence a zpracování přirozeného jazyka (program FI, N-IN)
- Zpracování obrazu (program FI, N-AP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získat základní přehled o možnostech programování grafických karet a k tomu použitelných technikách se zaměřením na programování shaderů. Posluchači získají praktické znalosti programování grafických karet pomocí specializovaných vyšších programovacích jazyků a seznámí se se softwarem vhodným pro návrh takovýchto programů.
- Osnova
- GLSL, HLSL, Cg. CUDA. Render Monkey. Jednoduché programy. Realistické zobrazování. Speciální efekty.
- Literatura
- ROST, Randi J. OpenGL shading language. Edited by John M. Kessenich - Barthold Lichtenbelt. Boston: Addison-Wesley, 2004, xl, 565. ISBN 0321197895. info
- ST-LAURENT, Sebastien. Shaders for game programmers and artists. Boston: Thomson Course Technology, 2004, xxiii, 483. ISBN 1592000924. info
- FERNANDO, Randima a Mark J. KILGARD. The Cg tutorial: the definitive guide to programmable real-time graphics. Boston: Addison-Wesley, 2003, xxxviii, 3. ISBN 0-321-19496-9. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou praktických příkladů a cvičení.
- Metody hodnocení
- Ukončení kolokviem.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2009/PV227