FI:PV227 Programování grafických karet - Informace o předmětu
PV227 Programování grafických karet
Fakulta informatikypodzim 2013
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Marek Vinkler, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PV227/01: Út 10:00–11:50 B311, M. Vinkler
- Předpoklady
- PV112 Grafická rozhraní
Doporučené je absolvování předmětu PB071 Úvod do jazyka C. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 22 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získat základní přehled o možnostech programování grafických karet a k tomu použitelných technikách se zaměřením na programování shaderů. Posluchači získají praktické znalosti programování grafických karet pomocí specializovaných vyšších programovacích jazyků. Na konci tohoto kurzu budou studenti schopni psát paralelní programy běžící na GPU.
- Osnova
- Programovatelná grafická pipeline.
Programování shaderů (GLSL, HLSL, Cg).
Případy použití.
GPGPU, CUDA.
- Programovatelná grafická pipeline.
Programování shaderů (GLSL, HLSL, Cg).
- Literatura
- doporučená literatura
- ROST, Randi J. a Bill LICEA-KANE. OpenGL shading language. Edited by Dan Ginsburg. 3rd ed. Upper Saddle River: Addison-Wesley, 2010, xliii, 743. ISBN 9780321637635. info
- neurčeno
- GPU gems 3. Edited by Hubert Nguyen. Upper Saddle River, NJ: Addison-Wesley, 2007, l, 942. ISBN 9780321515261. info
- GPU gems 2 : programming techniques for high-performance. Edited by Randima Fernando - Matt Pharr. Upper Saddle River: Addison-Wesley, 2005, xlix, 814. ISBN 0321335597. info
- GPU gems : programming techniques, tips, and tricks for real-time graphics. Edited by Randima Fernando, Translated by David Kirk. Boston: Addison-Wesley, 2004, xlv, 765. ISBN 0321228324. info
- ST-LAURENT, Sebastien. Shaders for game programmers and artists. Boston: Thomson Course Technology, 2004, xxiii, 483. ISBN 1592000924. info
- GPU Pro : advanced rendering techniques. Edited by Wolfgang F. Engel. Natick: A K Peters, 2010, xixiii, 71. ISBN 9781568814728. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou výkladu kombinovaného s praktickými příklady a cvičeními.
- Metody hodnocení
- Ukončení kolokviem, úspěšné vypracování jednoduchého programu na poslední hodině.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2013/PV227