PV227 Programování grafických karet

Fakulta informatiky
podzim 2009
Rozsah
0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Petr Tobola, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Čt 12:00–13:50 B116
Předpoklady
PV112 Grafická rozhraní
Předpokládá se absolvování PV112 Programování grafických aplikací.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 22 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získat základní přehled o možnostech programování grafických karet a k tomu použitelných technikách se zaměřením na programování shaderů. Posluchači získají praktické znalosti programování grafických karet pomocí specializovaných vyšších programovacích jazyků a seznámí se se softwarem vhodným pro návrh takovýchto programů.
Osnova
  • GLSL, HLSL, Cg. CUDA. Render Monkey. Jednoduché programy. Realistické zobrazování. Speciální efekty.
Literatura
  • ROST, Randi J. OpenGL shading language. Edited by John M. Kessenich - Barthold Lichtenbelt. Boston: Addison-Wesley, 2004, xl, 565. ISBN 0321197895. info
  • ST-LAURENT, Sebastien. Shaders for game programmers and artists. Boston: Thomson Course Technology, 2004, xxiii, 483. ISBN 1592000924. info
  • FERNANDO, Randima a Mark J. KILGARD. The Cg tutorial: the definitive guide to programmable real-time graphics. Boston: Addison-Wesley, 2003, xxxviii, 3. ISBN 0-321-19496-9. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou praktických příkladů a cvičení.
Metody hodnocení
Ukončení kolokviem.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.