FI:PV227 Vykreslování na GPU - Informace o předmětu
PV227 Vykreslování na GPU
Fakulta informatikypodzim 2017
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Jan Čejka, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 12:00–13:50 B311
- Předpoklady
- PV112 Grafická rozhraní
Doporučené je absolvování předmětu PB071 Úvod do jazyka C. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 23 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získat základní přehled o možnostech programování grafických karet a k tomu použitelných technikách se zaměřením na programování shaderů. Studenti: získají praktické znalosti programování grafických karet; pochopí fungování specializovaných vyšších programovacích jazyků; budou schopni psát paralelní programy běžící na GPU;
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- porozumět a popsat možnosti využití programovatelných GPU při vykreslování prostorových scén;
- prostudovat a pochopit existujicí shadery v jazyce GLSL, vysvětlit jejich funkci;
- navrhout a implementovat GLSL shadery; - Osnova
- Programovatelná grafická pipeline.
- Stíny
- Deferred shading
- SSAO, DoF
- HDR, bloom
- Částicové systémy, compute shaders
- Geometry shaders
- Tessallation shaders
- Mikroplošky
- Physically Based Rendering, IBL
- Vulkan
- Parallax Occlusion Mapping
- Literatura
- doporučená literatura
- ROST, Randi J. a Bill LICEA-KANE. OpenGL shading language. Edited by Dan Ginsburg. 3rd ed. Upper Saddle River: Addison-Wesley, 2010, xliii, 743. ISBN 9780321637635. info
- neurčeno
- GPU gems 3. Edited by Hubert Nguyen. Upper Saddle River, NJ: Addison-Wesley, 2007, l, 942. ISBN 9780321515261. info
- GPU gems 2 : programming techniques for high-performance. Edited by Randima Fernando - Matt Pharr. Upper Saddle River: Addison-Wesley, 2005, xlix, 814. ISBN 0321335597. info
- GPU gems : programming techniques, tips, and tricks for real-time graphics. Edited by Randima Fernando, Translated by David Kirk. Boston: Addison-Wesley, 2004, xlv, 765. ISBN 0321228324. info
- ST-LAURENT, Sebastien. Shaders for game programmers and artists. Boston: Thomson Course Technology, 2004, xxiii, 483. ISBN 1592000924. info
- GPU Pro : advanced rendering techniques. Edited by Wolfgang F. Engel. Natick: A K Peters, 2010, xixiii, 71. ISBN 9781568814728. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou výkladu kombinovaného s praktickými příklady a cvičeními.
- Metody hodnocení
- Ukončení kolokviem, úspěšné vypracování jednoduchého programu na poslední hodině. Povinná docházka, bez domácích úloh.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2017/PV227