FI:PV182 Komunikace člověka s počítačem - Informace o předmětu
PV182 Komunikace člověka s počítačem
Fakulta informatikypodzim 2010
- Rozsah
- 2/1. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. (přednášející)
Ivan Antalec (cvičící)
Mgr. Jakub Bartišek (cvičící)
Mgr. Jakub Coufal (cvičící)
Mgr. Pavol Donko (cvičící)
Mgr. Lenka Hasprová (cvičící)
Lukáš Churý (cvičící)
Mgr. Ondřej Kubíček (cvičící)
Mgr. Jan Kutil (cvičící) - Garance
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- St 12:00–13:50 D2
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PV182/02: každý lichý čtvrtek 10:00–11:50 B311, L. Churý, J. Kutil, J. Sochor
PV182/03: každý sudý čtvrtek 12:00–13:50 B311, P. Donko, L. Hasprová, J. Sochor
PV182/04: každý lichý čtvrtek 12:00–13:50 B311, P. Donko, L. Hasprová, J. Sochor
PV182/05: každý sudý čtvrtek 14:00–15:50 B311, J. Bartišek, O. Kubíček, J. Sochor
PV182/06: každý lichý čtvrtek 14:00–15:50 B311, J. Bartišek, O. Kubíček, J. Sochor
PV182/07: každý sudý čtvrtek 16:00–17:50 B311, I. Antalec, J. Coufal, J. Sochor
PV182/08: každý lichý čtvrtek 16:00–17:50 B311, I. Antalec, J. Coufal, J. Sochor - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 150 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/150, pouze zareg.: 0/150, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/150 - Mateřské obory/plány
- předmět má 46 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět se zabývá základy interakce člověka s počítačem. Je zaměřen na psychologicko-fyziologické aspekty návrhu rozhraní, návrh grafických komunikačních rozhraní a hodnocení jejich užitnosti. Studenti by měli být schopni zhodnotit existující návrhy obrazovek a samostatně navrhovat rozhraní s důrazem na jeho využitelnost.
- Osnova
- Úvod do problematiky interakce člověka s počítačem.
- Návrh zaměřený na úlohy.
- Vysokoúrovňové modely interakce.
- Návrh zaměřený na uživatele.
- Vyhodnocování rozhraní s uživateli.
- Vyhodnocování - řízené experimenty.
- Návrh každodenních věcí, zásady, užitečné věci.
- Reprezentace, vizuální proměnné, metafory.
- Hodnocení založené na kognitivních modelech.
- Grafický návrh obrazovky.
- Interaktivní nástroje a techniky ve virtuálním prostředí.
- Cestování a hledání cest ve virtuálním prostředí.
- Heuristické metody hodnocení rozhraní.
- Literatura
- Výukové metody
- Teoretické přednášky. Laboratorní cvičení založená převážně na prezentaci a hodnocení dílčích domácích úloh, které pokrývají životní cyklus vývoje rozhraní zvoleného systému - od scénářů až po propracovaný prototyp. Studenti řeší shodný systém, řešení jsou individuální.
- Metody hodnocení
- Přednášky a diskuze o probíraných tématech. Domácí úloha: semestrální projekt řešený převážně v laboratoři s podporou specializovaného software: od papírového prototypu ke kompletnímu návrhu GUI. Písemná zkouška, 4-5 otázek z předem zveřejněného seznamu, 90 min.
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~sochor/PV182
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2010/PV182