FI:PV182 Komunikace člověka s počítačem - Informace o předmětu
PV182 Komunikace člověka s počítačem
Fakulta informatikypodzim 2014
- Rozsah
- 2/1. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jakub Bartišek (cvičící)
Mgr. Veronika Krejčířová (cvičící)
Mgr. Otakar Hypš (cvičící)
Mgr. Gabriela Véghová (cvičící)
Mgr. Pavol Donko (cvičící)
Mgr. Martin Běleja (cvičící)
prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Út 8:00–9:50 D1
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PV182/02: každý lichý čtvrtek 14:00–15:50 B311, J. Bartišek, V. Krejčířová
PV182/03: každý lichý čtvrtek 16:00–17:50 B311, O. Hypš, G. Véghová
PV182/04: každý sudý čtvrtek 16:00–17:50 B311, O. Hypš, G. Véghová
PV182/05: každý sudý čtvrtek 18:00–19:50 B311, M. Běleja, P. Donko
PV182/06: každý lichý čtvrtek 18:00–19:50 B311, M. Běleja, P. Donko - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 140 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/140, pouze zareg.: 0/140, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/140 - Mateřské obory/plány
- předmět má 38 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět se zabývá základy interakce člověka s počítačem. Je zaměřen na psychologicko-fyziologické aspekty návrhu rozhraní, návrh grafických komunikačních rozhraní a hodnocení jejich užitnosti. Studenti by měli být schopni zhodnotit existující návrhy obrazovek a samostatně navrhovat rozhraní s důrazem na jeho využitelnost.
- Osnova
- Úvod do problematiky interakce člověka s počítačem.
- Návrh zaměřený na úlohy.
- Vysokoúrovňové modely interakce.
- Návrh zaměřený na uživatele.
- Vyhodnocování rozhraní s uživateli.
- Vyhodnocování - řízené experimenty.
- Návrh každodenních věcí, zásady, užitečné věci.
- Reprezentace, vizuální proměnné, metafory.
- Hodnocení založené na kognitivních modelech.
- Grafický návrh obrazovky.
- Interaktivní nástroje a techniky ve virtuálním prostředí.
- Cestování a hledání cest ve virtuálním prostředí.
- Heuristické metody hodnocení rozhraní.
- Literatura
- Výukové metody
- Teoretické přednášky. Laboratorní cvičení založená převážně na prezentaci a hodnocení dílčích domácích úloh, které pokrývají životní cyklus vývoje rozhraní zvoleného systému - od scénářů až po propracovaný prototyp. Studenti řeší shodný systém, řešení jsou individuální.
- Metody hodnocení
- Přednášky a diskuze o probíraných tématech. Domácí úloha: semestrální projekt řešený převážně v laboratoři s podporou specializovaného software: od papírového prototypu ke kompletnímu návrhu GUI. Písemná zkouška, 4-5 otázek z předem zveřejněného seznamu, 90 min.
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~sochor/PV182
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2014/PV182