PV100 Grafický design III

Fakulta informatiky
podzim 2013
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
MgA. Anna Boček Ronovská, Ph.D. (přednášející)
MgA. Jana Malíková (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Čt 16:00–17:50 C403, Čt 16:00–17:50 C416
Předpoklady
PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Grafický design I a II. Cílem předmětu je vytvoření vizuálního stylu libovolné kulturní akce a vytvoření nejrůznějších tiskových či elektronických materiálů při zachování grafických prvků akce (série plakátů, letáků, pozvánek, katalogu) a propagačních předmětů (placky, trička, propisky) a grafického návrhu webových stránek akce. V procesu jsou získány znalosti předtiskové přípravy a webového designu.
Osnova
  • Skica.
  • Grafické řešení vizuálního stylu a jeho prezentace.
  • Grafický návrh tiskovin a propagačních předmětů.
  • Grafický návrh webových bannerů a webových stránek.
Literatura
  • 20th International Biennale of graphic design Brno 2002 : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Brno capital of visual communication 2002 (Souběž.) : 20. mezinárodní bienále grafického designu Brno 2002 : plakát, firemní, inf. info
  • Regular graphic design today. Edited by François Rappo - Robert Klanten - Sven Ehmann - Adeline Mollard. Berlin: Gestalten, 2009, 287 s. ISBN 9783899552539. info
  • MALAMED, Connie. Visual language for designers : principles for creating graphics that people understand. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 240 s. ISBN 9781592535156. info
  • Area 2 : 100 graphic designers, 10 curators, 10 design classics. Edited by Ruedi Baur. London: Phaidon Press Limited, 2008, 444 s. ISBN 9780714848556. info
  • Branding 5. Edited by B. Martin Pedersen. New York: Graphis, 2008, 228 s. ISBN 9781932026207. info
  • Young graphic : designers americas. Edited by Claire Dalquié. Köln: Daab, 2008, 379 s. ISBN 9783866540163. info
  • Graphis Poster Annual 2007. Edited by B. Martin Pedersen - Danielle B. Baker - Anna Carnick. New York: Graphis, 2007, 237 s. ISBN 1932026401. info
  • Neo japanesque design. Edited by Kaori Saito, Translated by Pamela Miki. Tokyo: Pie books, 2007, 216 s. ISBN 9784894446465. info
  • DORRIAN, Mike a Liz FARRELLY. One hundred at 360° : graphic design's new global generation. London: Laurence King, 2007, [350] s. ISBN 9781856695268. info
  • SHD Super holland design : new graphics. Edited by Tomoko Sakamoto. Barcelona: Actar, 2007, 431 s. ISBN 9788496954199. info
  • Serialize : family faces and variety in graphic design. Edited by Robert Klanten - Mika Mischler - Boris Brumnjak, Translated by Ian Pep. Berlin: Gestalten Verlag, 2006, 207 s. ISBN 3899550978. info
  • DIXON, Simon a Aporva BAXI. Great graphics on a budget : creating cutting-edge work for less. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 191 s. ISBN 1564969487. info
  • Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
  • HELLER, Steven. Icons of graphic design. Edited by Mirko Ilić. London: Thames and Hudson, 2001, 208 s. ISBN 0500510415. info
  • HARPER, Laurel. Provocative graphics :the power of the unexpected in graphic design. Gloucester: Rockport Publishers, 2001, 192 s. ISBN 1-56496-725-5. info
  • Restart : New systems in graphic design. London: Thames and Hudson, 2001, 175 s. ISBN 0500282978. info
  • FLETCHER, Alan. The art of looking sideways. London: Phaidon Press Limited, 2001, 532 s. ISBN 0714834491. info
  • CULLEN, Cheryl Dangel. Then is now :sampling from the past for today's graphics : a handbook for contemporary design. Gloucester: Rockport Publishers, 2001, 192 s. ISBN 1-56496-766-2. info
  • Graphis design annual 2001. Edited by Vance Lin - Heinke Jenssen. New York: Graphis, 2000, 255 s. ISBN 1-888001-88-7. info
  • Swiss graphic design. Edited by Robert Klanten - Hendrik Hellige - Mika Mischler. Berlin: Gestalten Verlag, 2000, 224 s. ISBN 3-931126-36-6. info
  • The 38 Annual of the Best in British and International Design and Advertising. London: D&AD, 2000, 635 s. ISBN 1856692264. info
  • MCALHONE, Beryl a David STUART. A smile in the mind : witty thinking in graphic design. London: Phaidon Press Limited, 1998, 240 s. ISBN 0714838128. info
  • 16. mezinárodní bienále grafického designu :plakát, firemní styl, propagační grafika. Brno: Moravská galerie v Brně, 1994, 240 s. ISBN 80-7027-031-4. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení prezentuje elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Informace učitele
http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.