PV100 Grafický design III

Fakulta informatiky
podzim 2018
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
MgA. Jana Malíková (přednášející)
MgA. Jana Malíková (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Mgr. Lukáš Pevný (přednášející)
Mgr. Marek Žuži (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
St 12:00–13:50 C403
Předpoklady
PV083 Grafický design II &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV083
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět bakalářského i magisterského studia je pokračováním předmětů Grafický design I a II. Cílem předmětu je reflexe současných trendů v oblasti grafického designu a to v rámci přesahu k digitálním technologiím (web design, UI a UX design). Projektem tohoto předmětu je tvorba vizuálního stylu libovolné společnosti či společenské akce doplněná tvorbou mobilní nebo webové aplikace. V procesu jsou získány znalosti Adobe CS6 (Illustrator, InDesign, Photoshop, After Effects), všeobecnými zásadami vývoje softwaru a seznámení se s možnostmi vývoje webových nebo mobilních aplikací. Od studentů se očekává aktivní přístup k řešení nových technologických postupů.
Výstupy z učení
Student získá vědomosti a zkušenosti v oblasti web designu, UI a UX designu. Bude schopný navrhnout webovou stránku a aplikace, a vytvořit jejich funkční prototyp.
Osnova
  • Návrh grafického řešení.
  • Návrh technického řešení.
  • Tvorba mobilní či webové aplikace.
  • Tvorba prezentace návrhu.
Literatura
  • Android phones for dummies. Edited by Dan Gookin. Second edition. 1 online r. ISBN 9781118720295. info
  • Creating business agility :how convergence of cloud, social, mobile, video, and big data enables competitive advantage. Edited by Rodney J. Heisterberg - Alakh Verma - C. Wallace. 1 online r. ISBN 9781118869451. info
  • iPhone 5s and iPhone 5c portable genius. Edited by Paul McFedries. 1 online r. ISBN 9781118677797. info
  • Mobile magic :the Saatchi & Saatchi guide to mobile marketing. Edited by Tom Eslinger. First Edition. 1 online r. ISBN 9781118855188. info
  • KOCH, Peter-Paul. The mobile web handbook. Freiburg: Smashing Magazine, 2014, 226 s. ISBN 9783944540931. info
  • AVOLA, Greg a Jon RAASCH. Smashing Mobile Web Development. Wiley, 2012. ISBN 978-1-118-34816-1. info
  • MALAMED, Connie. Visual language for designers : principles for creating graphics that people understand. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, 2009, 240 s. ISBN 9781592535156. info
  • DIXON, Simon a Aporva BAXI. Great graphics on a budget : creating cutting-edge work for less. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 191 s. ISBN 1564969487. info
  • Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Řešení prezentuje elektronicky.
Metody hodnocení
Kolokvium získané na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Informace učitele
http://agdamm.fi.muni.cz/cs/struktura-predmetu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2018/PV100