FSpS:nk2036 Sociální dovednosti učitele - Informace o předmětu
nk2036 Sociální dovednosti učitele
Fakulta sportovních studiípodzim 2018
- Rozsah
- 0/7/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- nk2036/01: Pá 2. 11. 15:30–18:00 E34/203 - seminární místnost, Pá 16. 11. 11:20–13:00 E34/225 - seminární místnost, Pá 14. 12. 16:20–18:00 E34/203 - seminární místnost, D. Heiland Trávníková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Kondiční trenér) (2)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Sportovní edukace) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty ze základními sociálními dovednostmi, které jsou potřebné pro učitelskou, trenérskou či lektorskou praxi. Dílčím cílem je poskytnout studentům možnost sebepoznání, uvědomění si specifik práce ve skupině, ukázat možnosti rozvoje osobnosti zejména ve vztahu k učitelské praxi a práci se skupinou, to vše prostřednictvím praktických cvičení a her.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- interpretovat pojem sociální dovednost a popsat specifika sociálních dovedností v kontextu učitelské profese
- vymezit specifika sociálních dovedností učitele tělesné výchovy
- diagnostikovat cílovou skupinu
- zvolit a aplikovat vhodnou aktivitu za účelem rozvoje specifických dovedností dané cílové skupiny - Osnova
- Úvod do problematiky sociálních dovedností
- Sociální percepce
- Sebepoznání
- Efektivní výuková komunikace, řeč těla
- Aktivní naslouchání
- Prezentační dovednosti
- Práce se skupinou
- Spolupráce ve skupině
- Konflikt a konfrontace
- Specifické problémy ve specifických skupinách (kultura, jazyk, náboženství)
- Zpětná vazba - poskytování a přijímání
- Literatura
- doporučená literatura
- HERMOCHOVÁ, Soňa a Jan NEUMAN. Hry do kapsy :sociálně psychologické, motorické a kreativní hry. Illustrated by Petr Ďoubalík. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, [96] s. ISBN 80-7178-673-X. info
- KOMÁRKOVÁ, Růžena, Ivan SLAMĚNÍK a Josef VÝROST. Aplikovaná sociální psychologie III. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0180-4. info
- BELZ, Horst a Marco SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení :východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 375 s. ISBN 80-7178-479-6. info
- HERMOCHOVÁ, Soňa. Hry pro život :sociálně psychologické hry pro děti a mládež. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 146 s. ISBN 80-85282-80-1. info
- Výukové metody
- praktický seminář
- Metody hodnocení
- zápočtové požadavky:
1. aktivní účast
2. SP (do odevzdávárny v ISu). - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2018/nk2036