ZUR427 Mediální projekt a produkt

Fakulta sociálních studií
podzim 2008
Rozsah
1/1. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Zdeněk Havlíček (pomocník)
Mgr. Leo Nitče (pomocník)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Drahomíra Soldánová
Rozvrh
Čt 12:00–13:30 U32
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurs se zabývá problematikou vzniku a uplatnění mediálního mediálních projektů a produktů na nediálním trhu. Cílem kurzu je vyložit principy a pravidla, které řídí mediální trh a kterým podléhá proces budování mediálního projektu. Na konci tohoto kurzu bude student schopen pochopit problematiku vztahů formujících mediální projekty, mediální produkty a mediální trh. Dále budou schopni vytvořit vlastní mediální projekt, schopný uplatnit se na mediálním trhu.
Osnova
  • 1. setkání: Média a kultura. Teorie společenské organizace. 2. setkání: Roviny masové komunikace. Funkcionalistická teorie médií a společnosti. Funkce masových médií. 3. setkání: Mediální podnikání a mediální průmysl. Mediální trh. 4. setkání: Mediální organizace. Média veřejné služby a soukromá média. Vlastník a provozovatel médií. Politika médií. 5. setkání: Mediální marketing. Financování médií. 6. setkání: Preprodukční, produkční a postprodukční mediální systémy. 7. setkání: Typy mediálních produktů (žánry a formáty). Struktura a deskripce mediálního produktu. Reprezentace, stereotypy, narativní struktury, komunikační strategie. 8. setkání: Mediované obsahy a obsahová analýza mediálního produktu. 9. setkání: Mediální projekt a jeho realizační tým. Cílová konzumentská skupina. Proces vzniku mediálního projektu a výroba mediálního produktu. 10. setkání: Financování mediálních projektů. Grantové agentury a nadace a jejich politika. Fundraising. 11. setkání: Prodej a distribuce mediálních projektů a produktů. Medializace mediálního projektu a produktu. 12. setkání: Obhajoba a evaluace mediálního projektu. 13. setkání: Závěrečné hodnocení kurzu.
Literatura
  • Branston, Gill – Stafford, Roy: The Media Student’s Book. 2nd Ed. London, New York: Routledge, 1999.
  • DeFleur, Melvin L. – Ballová-Rokeachová, Sandra J. (1996): Teorie masové komunikace. Praha: Univerzita Karlova.
  • Jirák, Jan – Köpplová, Barbara: Média a společnost. Praha: Portál, 2003.
  • McQuail, Denis: Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 1999.
Metody hodnocení
přednášky, čtyři dílčí písemné úkoly, seminární práce - mediální projekt, písemný text
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016.