FSS:ZUR427 Mediální projekt/produkt - Informace o předmětu
ZUR427 Mediální projekt a produkt
Fakulta sociálních studiípodzim 2008
- Rozsah
- 1/1. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Zdeněk Havlíček (pomocník)
Mgr. Leo Nitče (pomocník) - Garance
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Drahomíra Soldánová - Rozvrh
- Čt 12:00–13:30 U32
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, N-KS)
- Cíle předmětu
- Kurs se zabývá problematikou vzniku a uplatnění mediálního mediálních projektů a produktů na nediálním trhu. Cílem kurzu je vyložit principy a pravidla, které řídí mediální trh a kterým podléhá proces budování mediálního projektu. Na konci tohoto kurzu bude student schopen pochopit problematiku vztahů formujících mediální projekty, mediální produkty a mediální trh. Dále budou schopni vytvořit vlastní mediální projekt, schopný uplatnit se na mediálním trhu.
- Osnova
- 1. setkání: Média a kultura. Teorie společenské organizace. 2. setkání: Roviny masové komunikace. Funkcionalistická teorie médií a společnosti. Funkce masových médií. 3. setkání: Mediální podnikání a mediální průmysl. Mediální trh. 4. setkání: Mediální organizace. Média veřejné služby a soukromá média. Vlastník a provozovatel médií. Politika médií. 5. setkání: Mediální marketing. Financování médií. 6. setkání: Preprodukční, produkční a postprodukční mediální systémy. 7. setkání: Typy mediálních produktů (žánry a formáty). Struktura a deskripce mediálního produktu. Reprezentace, stereotypy, narativní struktury, komunikační strategie. 8. setkání: Mediované obsahy a obsahová analýza mediálního produktu. 9. setkání: Mediální projekt a jeho realizační tým. Cílová konzumentská skupina. Proces vzniku mediálního projektu a výroba mediálního produktu. 10. setkání: Financování mediálních projektů. Grantové agentury a nadace a jejich politika. Fundraising. 11. setkání: Prodej a distribuce mediálních projektů a produktů. Medializace mediálního projektu a produktu. 12. setkání: Obhajoba a evaluace mediálního projektu. 13. setkání: Závěrečné hodnocení kurzu.
- Literatura
- Branston, Gill – Stafford, Roy: The Media Student’s Book. 2nd Ed. London, New York: Routledge, 1999.
- DeFleur, Melvin L. – Ballová-Rokeachová, Sandra J. (1996): Teorie masové komunikace. Praha: Univerzita Karlova.
- Jirák, Jan – Köpplová, Barbara: Média a společnost. Praha: Portál, 2003.
- McQuail, Denis: Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 1999.
- Metody hodnocení
- přednášky, čtyři dílčí písemné úkoly, seminární práce - mediální projekt, písemný text
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2008/ZUR427