FSS:CJVA102 Akademická angličtina se zaměř - Informace o předmětu
CJVA102 Akademická angličtina se zaměřením na prezentační dovednosti
Fakulta sociálních studiípodzim 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Filip Hanzelka (pomocník)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník) - Garance
- Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CJVA102/01: Po 8:00–9:30 U36, P. Trávníková
CJVA102/02: Čt 8:00–9:30 U36, P. Trávníková
CJVA102/03: Rozvrh nebyl do ISu vložen. P. Trávníková
CJVA102/04: Rozvrh nebyl do ISu vložen. P. Trávníková - Předpoklady
- FAKULTA(FSS)&&TYP_STUDIA(BMN)&& PdF:ADAPT_AJ Adaptivní test Aj || ADAPT_B2 Adaptivní test B2 || FF:ADAPT_B2 Adaptivní test B2
Předpokladem je úspěšně absolvovaný vstupní test PdF:ADAPT_AJ Adaptivní test Aj s výsledkem B1 a výše (https://is.muni.cz/auth/el/1441/podzim2016/ADAPT_AJ/index.qwarp). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 45 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/45, pouze zareg.: 0/45, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/45 - Cíle předmětu
- The aim of the course is to give students the basic rules, training and experience to make semi-formal and formal presentations in order to be able to present their research at academic conferences and workshops and/or in their future jobs. Moreover, they will be able to acquire the experience at being an audience, e.g. by focusing on note-taking, asking for clarifications, and offering appropriate questions and comments. Together with written assignments, related or unrelated to their presentation, they will be able to practice all four academic skills, i.e. speaking, writing, listening and reading.
Course objectives:
1. Students will be acquainted with the process of making and delivering a successful presentation.
2. Practising the acquired skills in front of an audience, which will contribute to building students’ confidence.
3. Extending academic vocabulary.
4. Students will learn how to write an abstract and improve their writing skills.
5. Discussions on various academic and non-academic topics. - Osnova
- Syllabus:
- 1. Introduction to the course. Academic orientation. Short presentation- introducing your partner.
- 2. Register, formal x informal presentation, purpose of presentation, needs analysis. Signposting.
- 3. Overview of the process of developing a presentation. Reading: skimming and scanning. Writing: Paragraph building. Short presentation: introducing your field.
- 4. Presentation Structure: title, introduction, main body, conclusion (concluding a presentation). Writing: Paraphrasing. Nominalisation. The passive.
- 5. Types of presentations (persuasive, informative, personal, etc.). Speaking: Agreeing and disagreeing.
- 6. Analysis of speakers and speaking styles. Writing: Summarising, writing an abstract. Short persuasive presentation (in pairs).
- 7. Using visuals (e.g. PowerPoint, Prezi) effectively. Language for focusing on visuals.
- 8. Asking and answering questions – discussion. Giving positive and negative feedback. Writing: argumentative essay/position paper. Drafting and building arguments.
- 9. Non-verbal communication, body language.
- 10. Final revision.
- Literatura
- doporučená literatura
- Hewings, Martin. Cambridge Academic English Intermediate. Cambridge University Press 2012. ISBN 978-0-521-16521-1.
- ŠTĚPÁNEK, Libor, Janice DE HAAFF, Alena HRADILOVÁ a David SCHÜLLER. Academic English – Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. Praha: Grada, 2011, 224 s. ISBN 978-80-247-3577-1. info
- neurčeno
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. Fourth edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380. ISBN 9780521189064. info
- LANE, Sarah. Instant academic skills : a resource book of advanced-level academic skills activities. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2011, 128 stran. ISBN 9780521121620. info
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- COMFORT, Jeremy a Derek UTLEY. Effective presentations. Oxford: Oxford University Press, 1995, 1 videokaz. ISBN 0194588920. info
- Výukové metody
- class discussions, presentations, reading authentic materials, watching videos of effective presentations
- Metody hodnocení
- Active and regular attendance
Giving leads on topics related to their study fields
Several presentations of various length and structure will be given in class
Writing an abstract to the presentation
Final test: reading and listening parts - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- CJVA101 Akademická angličtina se zaměřením na psaní
((fakulta(FSS)&&typ_studia(BMN))||(obor(MUSFSS)))&&((PdF:ADAPT_AJ||ADAPT_B1))&&(!NOWANY(CJVA102, CJVA103, CJVA104)) - CJVA103 Akademická angličtina se zaměřením na interkulturní komunikaci
((fakulta(FSS)&&typ_studia(B)&&forma(P))||(obor(MUSFSS)))&&((PdF:ADAPT_AJ||ADAPT_B1))&&(!NOWANY(CJVA101, CJVA102, CJVA104)) - CJVA104 Akademická angličtina
((fakulta(FSS)&&typ_studia(BMN))||(obor(MUSFSS)))&&((PdF:ADAPT_AJ||ADAPT_B1))&&(!NOWANY(CJVA102, CJVA101, CJVA103))
- CJVA101 Akademická angličtina se zaměřením na psaní
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2016/CJVA102