LF:BPPG041c Edukace v porodní asistenc-cv. - Informace o předmětu
BPPG041c Edukace v porodní asistenci - cvičení
Lékařská fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/3/0. 30. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Miloslava Kameníková (cvičící)
Mgr. Lenka Veselá (cvičící) - Garance
- Mgr. Lenka Veselá
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Porodní asistence (program LF, B-PA)
- Porodní asistentka (program LF, B-PA)
- Cíle předmětu
- Předmět je chápán jako teoreticko praktický. Předmět je zaměřen na význam, cíle, základní pojmy a zásady výchovně-vzdělávacího procesu a zásady tvorby a prezentace edukačního projektu v práci porodní asistentky. Soustředí se na specifika edukačního procesu v péči o ženu, dítě a celou rodinu ve všech jejích vývojových etapách. Je východiskem formování osobnosti studentky pro výkon profese porodní asistentky. Cílem cvičení je vytvořit recenzi odborné publikace a zpracovat a prezentovat edukační projekt s tématickým zaměřením na obor porodní asistence.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen:
- aplikovat informace o edukačním procesu a objasnit základní pojmy;
- vysvětlit význam edukace pro profesi porodní asistentky;
- aplikovat rámec pro tvorbu vlastního výchovně-vzdělávacího projektu a edukačního plánu pro výchovu k reprodukčnímu zdraví;
- předvést získané komunikační vědomosti a dovednosti při výstupu;
- vytvořit recenzi odborné publikace a vytvořit a prezentovat vlastní edukační plán v hodině a následně v terénu; - Osnova
- Obsah / cvičení: - sestavení edukačního plánu a projektu na zvolené téma na základě teorie předmětu a jeho prezentace s následnou diskuzí ve skupině, následně prezentace v terénu; Prezentace recenze vybrané pedagogické publikace;
- - sestavení plánu pro kurz prenatální přípravy a plánu pro výchovu k reprodukčnímu zdraví dětí a mládeže;
- - vytvoření edukačního materiálu (leták, brožura, pomůcka, plakát, apod.);
- Literatura
- ČAPEK, Robert. Líný učitel : kompas moderního učitele. 1. vydání. Praha: Raabe, 2020, 164 stran. info
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a do. Praha: Portál, 2017, 483 stran. ISBN 9788026212287. info
- KOTRBA, Tomáš a Lubor LACINA. Aktivizační metody ve výuce : příručka moderního pedagoga. 3. vydání. Brno: Barrister & Principal, 2015, 185 stran. ISBN 9788074850431. info
- HEIGL, Peter. Jak mluvit na veřejnosti : rétorika : během 30 minut víte víc! Translated by Lucie Navrátilová. Vyd. 1. Praha: Dobrovský, 2014, 95 s. ISBN 9788073065959. info
- BESMÁKOVÁ, Jana a Hana BABYRÁDOVÁ. Spontánní umění (prezentace knihy přednáška a autorské čtení z knihy z kapitoly Intuitivní umění + vernisáž výstavy umělců i neumělců, jejichž výtvarná díla jsou v knize publikována.). 2011. info
- Výukové metody
- Audiovizuální prezentace, diskuze, příprava a tvorba edukačního projektu, práce ve skupině.
- Metody hodnocení
- - aktivita ve výuce, vytvořený a prezentovaný projekt ve cvičení a v terénu, recenze pedagogické publikace.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2025/BPPG041c