LF:BPPG041p Edukace v práci sestry-před. - Informace o předmětu
BPPG041p Edukace v práci sestry - přednáška
Lékařská fakultajaro 2009
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D.
Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D. - Rozvrh
- Po 23. 3. až Pá 29. 5. Po 8:00–9:40 343
- Předpoklady
- BPAP0321p Zdrav.psychologie -p && BPAP0321c Zdravotnická psychologie -c
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Porodní asistentka (program LF, B-OS)
- Cíle předmětu
- Předmět je chápán jako teoreticko praktický. Jeho pojetí vyplývá z profilu porodní asistentky - bakalářky. Předmět je zaměřen na význam, cíle, základní pojmy a zásady výchovně-vzdělávacího procesu a zásady tvorby a prezentace edukačního projektu v práci porodní asistentky. Soustředí se na specifika edukačního procesu v péči o ženu, dítě a celou rodinu ve všech jejích vývojových etapách. Je východiskem formování osobnosti studentky pro výkon profese porodní asistentky. Předpokládané cíle: - poskytnout základní informace o významu a cílech edukačního procesu, objasnit základní pojmy; - vysvětlit vztah a význam výchovy a vzdělávání a edukace pro profesi porodní asistentky; - poskytnout rámec pro tvorbu a prezentaci výchovně-vzdělávacího projektu – edukačního plánu; Předpokládané výsledky – studentka: - stručně charakterizuje historická východiska a osobnosti edukačního procesu; - orientuje se v základních pojmech edukační reality a procesu; - charakterizuje jeho význam, cíle a využití v práci porodní asistentky; - charakterizuje subjekt edukace a dovednosti edukátora (vč. ráce s informacemi), které předvede při výstupu; - vysvětlí zásady tvorby a prezentace edukačního projektu; - vytvoří vlastní edukační plán a prezentuje ho v hodině i v terénu;
- Osnova
- Obsah - přednáška - historická východiska a osobnosti výchovně vzdělávacího procesu; - pedagogika jako věda o edukaci a její vztah k profesi porodní asistence; - edukační realita (základní pojmy, vztahy a kategorie); - edukační proces (průběh, etapy, cíle, obsah, složky, podmínky, prostředky, formy a metody); - edukační výchovně -vzdělávací projekt – metodologie (výběr problému a jeho metaanalýza, práce s informačními zdroji, analýza subjektu, cíle, struktura, evaluace); - subjekt edukace; - osobnost edukátora, charakteristiky a dovednosti; - edukace zprostředkovaná médiem; - komunikace v edukačním procesu (zásady komunikace a prezentace, podpora aktivního učení a kritického myšlení); - zásady tvorby recenzí pedagogických publikací;
- Literatura
- ZÁVODNÁ, Vlasta. Pedagogika v ošetrovateĺstve. [1. vyd.]. Martin: Osveta, 2002, 95 s. ISBN 8080631085. info
- Moderní pedagogika. Edited by Jan Průcha. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 495 s. ISBN 80-7178-170-3. info
- LEmon Material On Nursing. Translated by Marta Staňková - Jana Heřmanová. 1. vyd. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1996, 184 s. ISBN 80-7013-234-5. info
- Metody hodnocení
- Hodnocení výsledků studentů na základě: - kolokvium: - aktivita ve výuce, vytvořený a prezentovaný projekt ve cvičení a v terénu, recenze pedagogické publikace Výukové metody: - přednáška, audiovizuální prezentace, diskuze, tvorba výukového materiálu, práce s literaturou a ve skupině
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2009/BPPG041p