LF:BPPG041p Edukace v por. as. -před. - Informace o předmětu
BPPG041p Edukace v porodní asistenci - přednáška
Lékařská fakultajaro 2014
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Blanka Trojanová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D.
Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- Čt 20. 3. až Čt 22. 5. Čt 12:30–15:50 343
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Porodní asistentka (program LF, B-PA)
- Cíle předmětu
- Předmět je chápán jako teoreticko praktický. Předmět je zaměřen na význam, cíle, základní pojmy a zásady výchovně-vzdělávacího procesu a zásady tvorby a prezentace edukačního projektu v práci porodní asistentky. Soustředí se na specifika edukačního procesu v péči o ženu, dítě a celou rodinu ve všech jejích vývojových etapách. Je východiskem formování osobnosti studentky pro výkon profese porodní asistentky. Předpokládané cíle - studentka bude schopna: - objasnit základní informace o významu a cílech edukačního procesu, a základní pojmy; - vysvětlit vztah a význam výchovy a vzdělávání - edukace - pro profesi porodní asistentky; - vysvětlit rámec pro tvorbu a prezentaci výchovně-vzdělávacího projektu a edukačního plánu; - vyhodnotit edukační potřebu; - charakterizovat subjekt edukace a dovednosti edukátora (vč. práce s informacemi);
- Osnova
- Obsah - přednáška - historická východiska a osobnosti výchovně vzdělávacího procesu; - pedagogika jako věda o edukaci a její vztah k profesi porodní asistence; - edukační realita (základní pojmy, vztahy a kategorie); - edukační proces (průběh, etapy, cíle, obsah, složky, podmínky, prostředky, formy a metody); - edukační výchovně -vzdělávací projekt – metodologie (výběr problému a jeho metaanalýza, práce s informačními zdroji, analýza subjektu, cíle, struktura, evaluace); - subjekt edukace; - osobnost edukátora, charakteristiky a dovednosti; - edukace zprostředkovaná médiem; - komunikace v edukačním procesu (zásady komunikace a prezentace, podpora aktivního učení a kritického myšlení); - zásady tvorby recenzí pedagogických publikací;
- Literatura
- ŠPAČKOVÁ, Alena. Moderní rétorika : jak mluvit k druhým lidem, aby nám naslouchali a rozuměli. 3., doplněné vydání. Praha: Grada, 2009, 141 stran. ISBN 9788024729657. URL info
- NÖLLKE, Claudia. Umění prezentace : jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. Translated by Petr Kunst. Praha: Grada, 2004, 111 s. ISBN 8024790572. info
- ZÁVODNÁ, Vlasta. Pedagogika v ošetrovateĺstve. [1. vyd.]. Martin: Osveta, 2002, 95 s. ISBN 8080631085. info
- Moderní pedagogika. Edited by Jan Průcha. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 495 s. ISBN 80-7178-170-3. info
- Výukové metody
- Přednáška, audiovizuální prezentace, diskuze.
- Metody hodnocení
- Hodnocení: kolokvium - vědomostní test, vytvořený a prezentovaný projekt, recenze pedagogické publikace.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2014/BPPG041p