LF:BZED021p Eduk. a předn. činnost - před. - Informace o předmětu
BZED021p Edukace a přednášková činnost - přednáška
Lékařská fakultajaro 2014
- Rozsah
- 1/0/0. 1 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Liana Greiffeneggová (přednášející)
Mgr. Blanka Trojanová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Liana Greiffeneggová
Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Kaderková, MBA
Dodavatelské pracoviště: Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- Čt 20. 3. až Čt 3. 4. Čt 12:30–15:50 351
- Předpoklady
- ZC011 Zacházení s chemickými látkami
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25 - Mateřské obory/plány
- Zdravotnický záchranář (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Student bude schopen:
- objasnit základní informace o významu a cílech edukačního procesu, a základní pojmy;
- vysvětlit vztah a význam výchovy a vzdělávání - edukace - pro profesi;
- vysvětlit rámec pro tvorbu a prezentaci výchovně-vzdělávacího projektu a edukačního plánu;
- vyhodnotit edukační potřebu;
- charakterizovat subjekt edukace a dovednosti edukátora (vč. práce s informacemi). - Osnova
- - historická východiska a osobnosti výchovně vzdělávacího procesu;
- - pedagogika jako věda o edukaci a její vztah k profesi;
- - edukační realita (základní pojmy, vztahy a kategorie);
- - edukační proces (průběh, etapy, cíle, obsah, složky, podmínky, prostředky, formy a metody);
- - edukační výchovně -vzdělávací projekt – metodologie (výběr problému a jeho metaanalýza, práce s informačními zdroji, analýza subjektu, cíle, struktura, evaluace);
- - subjekt edukace;
- - osobnost edukátora, charakteristiky a dovednosti;
- - edukace zprostředkovaná médiem;
- - komunikace v edukačním procesu (zásady komunikace a prezentace, podpora aktivního učení a kritického myšlení);
- - zásady tvorby recenzí pedagogických publikací.
- Literatura
- ŠPAČKOVÁ, Alena. Moderní rétorika : jak mluvit k druhým lidem, aby nám naslouchali a rozuměli. 3., doplněné vydání. Praha: Grada, 2009, 141 stran. ISBN 9788024729657. URL info
- NÖLLKE, Claudia. Umění prezentace : jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. Translated by Petr Kunst. Praha: Grada, 2004, 111 s. ISBN 8024790572. info
- ZÁVODNÁ, Vlasta. Pedagogika v ošetrovateĺstve. [1. vyd.]. Martin: Osveta, 2002, 95 s. ISBN 8080631085. info
- Moderní pedagogika. Edited by Jan Průcha. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 495 s. ISBN 80-7178-170-3. info
- Výukové metody
- Přednáška, audiovizuální prezentace, diskuze.
- Metody hodnocení
- Hodnocení: kolokvium vytvoření a prezentace projektu, recenze pedagogické publikace.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2014/BZED021p