LF:BPPG041c Edukace v porodní asistenc-cv. - Informace o předmětu
BPPG041c Edukace v porodní asistenci - cvičení
Lékařská fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 30. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Veselá (cvičící)
PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D.
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- Čt 19. 3. 11:00–14:20 348A, Čt 26. 3. 11:00–14:20 348A, Čt 2. 4. 11:00–14:20 348A, Čt 9. 4. 11:00–14:20 348A, Čt 16. 4. 11:00–14:20 348A, Čt 23. 4. 11:00–14:20 348A, Čt 30. 4. 11:00–14:20 348A, Čt 7. 5. 11:00–14:20 348A, Čt 14. 5. 11:00–14:20 348A, Čt 21. 5. 11:00–14:20 348A
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Porodní asistentka (program LF, B-PA)
- Cíle předmětu
- Předmět je chápán jako teoreticko praktický. Předmět je zaměřen na význam, cíle, základní pojmy a zásady výchovně-vzdělávacího procesu a zásady tvorby a prezentace edukačního projektu v práci porodní asistentky. Soustředí se na specifika edukačního procesu v péči o ženu, dítě a celou rodinu ve všech jejích vývojových etapách. Je východiskem formování osobnosti studentky pro výkon profese porodní asistentky.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen:
- poskytnout základní informace o významu a cílech edukačního procesu, objasnit základní pojmy;
- vysvětlit vztah a význam výchovy a vzdělávání a edukace pro profesi porodní asistentky;
- aplikovat rámec pro tvorbu a prezentaci při tvorbě vlastního výchovně-vzdělávacího projektu – edukačního plánu;
- předvést získané komunikační vědomosti a dovednosti při výstupu;
- vytvořit a prezentovat vlastní edukační plán v hodině a následně v terénu; student bude schopen:
- aplikovat rámec pro tvorbu a prezentaci při tvorbě vlastního výchovně-vzdělávacího projektu – edukačního plánu v rámci výchovy ke zdraví;
- předvést získané komunikační vědomosti a dovednosti při výstupu;
- vytvořit a prezentovat vlastní edukační plán v hodině a v terénu; - Osnova
- Obsah / cvičení:
- - sestavení edukačního plánu a projektu na zvolené téma na základě teorie předmětu a jeho prezentace s následnou diskuzí ve skupině, následná prezentace v terénu, prezentace recenze vybrané pedagogické publikace;
- - sestavení plánu pro kurz prenatální přípravy a plánu pro výchovu k reprodukčnímu zdraví dětí a mládeže;
- - vytvoření edukačního materiálu (leták, brožura, pomůcka, plakát, apod.);
- Literatura
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a do. Praha: Portál, 2017, 483 stran. ISBN 9788026212287. info
- KOTRBA, Tomáš a Lubor LACINA. Aktivizační metody ve výuce : příručka moderního pedagoga. 3. vydání. Brno: Barrister & Principal, 2015, 185 stran. ISBN 9788074850431. info
- HEIGL, Peter. Jak mluvit na veřejnosti : rétorika : během 30 minut víte víc! Translated by Lucie Navrátilová. Vyd. 1. Praha: Dobrovský, 2014, 95 s. ISBN 9788073065959. info
- BESMÁKOVÁ, Jana a Hana BABYRÁDOVÁ. Spontánní umění (prezentace knihy přednáška a autorské čtení z knihy z kapitoly Intuitivní umění + vernisáž výstavy umělců i neumělců, jejichž výtvarná díla jsou v knize publikována.). 2011. info
- ZÁVODNÁ, Vlasta. Pedagogika v ošetrovateĺstve. [1. vyd.]. Martin: Osveta, 2002, 95 s. ISBN 8080631085. info
- Výukové metody
- Audiovizuální prezentace, diskuze, příprava a tvorba edukačního projektu, práce ve skupině.
- Metody hodnocení
- Hodnocení: zápočet - aktivita ve výuce, vytvořený a prezentovaný projekt ve cvičení a v terénu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2020/BPPG041c