LF:MPPP081 Pedagog. psychologie - Informace o předmětu
MPPP081 Pedagogická psychologie
Lékařská fakultajaro 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 30. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jan Krása, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Sekaninová
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- St 21. 2. 10:00–11:40 učebna 57, St 28. 2. 10:00–11:40 učebna 57, St 6. 3. 10:00–11:40 učebna 57, St 13. 3. 10:00–11:40 učebna 57, St 20. 3. 10:00–11:40 učebna 57, St 27. 3. 10:00–11:40 učebna 57, St 3. 4. 10:00–11:40 učebna 57, St 10. 4. 10:00–11:40 učebna 57, St 17. 4. 10:00–11:40 učebna 57, St 24. 4. 10:00–11:40 učebna 57, St 15. 5. 10:00–11:40 učebna 57, St 22. 5. 10:00–11:40 učebna 57, St 29. 5. 10:00–11:40 učebna 57
- Předpoklady
- MPPO071
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Optometrie (program LF, N-OPTO)
- Výživa dospělých a dětí (program LF, N-VDD)
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle : rozšířit teoretickou základnu pro možnost praktické aplikace poznatků pedagogické psychologie do učitelské praxe. Na konci bude student schopen: - porozumět základním pojmům a termínům pedagogické psychologie; - analyzovat učební a styly i strategie žáků; - definovat a ovlivňovat příčiny školní neúpěšnosti žáků.
- Výstupy z učení
- Student po ukončení předmětu:
- zná teoretický základ pro možnost praktické aplikace poznatků pedagogické psychologie do učitelské praxe.
- rozumí základním pojmům a termínům pedagogické psychologie;
- je schopen analyzovat učební a styly i strategie žáků;
- je schopen definovat a ovlivňovat příčiny školní neúpěšnosti žáků. - Osnova
- 1. Předmět pedagogické psychologie. • 2. Metodologie a metody pedagogické psychologie. • 3. Vztah učení, vývoje a výchovy. • 4. Osobnost současného žáka. • 5. Problémový žák. • 6. Psychologie učení. • 7. Psychologie kreativity. • 8. Psychologie vyučování. • 9. Učební styly a strategie. • 10. Školní úspěch a neúspěch. • 11. Psychohygiena edukace. • 12. Psychologie osobnosti učitele. • 13. Psychologie výchovy. • 14. Rodina, škola a vývoj. • 15. Psychosociální klima školy.
- Literatura
- FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi : příručka pro učitele. Translated by Karel Balcar. Vyd. 3. Praha: Portál, 2010, 383 s. ISBN 9788073677251. info
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 5. Praha: Portál, 2008, 380 s. ISBN 9788073674274. info
- ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vydání druhé. Praha: Portál, 2007, 655 stran. ISBN 9788073672737. info
- KOHOUTEK, Rudolf. Základy pedagogické psychologie. Brno: Cerm, 1996, 184 s. ISBN 808586794X. info
- Psychologie výchovy a vyučování. Edited by Jan Čáp. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova - Vydavatelství Karolinum, 1993, 413 s. ISBN 80-7066-534-3. info
- Výukové metody
- přednáška, četba, projekt
- Metody hodnocení
- písemná zkouška (65% úspěšnosti)
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2024/MPPP081