PdF:FC2826 Tematická exkurze STEM - Informace o předmětu
FC2826 Tematická exkurze STEM
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/1. 1den. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lukáš Pawera (přednášející) - Garance
- Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FC2826/KombiOst01: Pá 20. 9. 15:00–15:50 laboratoř 86, T. Miléř, L. Pawera
FC2826/PrezOst01: St 9:00–9:50 laboratoř 85, T. Miléř, L. Pawera - Předpoklady
- NOW( FC2027 Významné fyzikální experimenty a historie fyziky )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Vzdělávacími cíli předmětu je získání přehledných vědomostí v oblasti současných měřících metod a směrů jejich vývoje. Dále pak jsou to dovednosti aplikace fyzikálních metod v oblasti zdravotnictví, energetiky, materiálové a chemické fyzice, v souvislosti s aplikacemi fyzikálních jevů v různorodých oborech lidské činnosti. Mezi hlavní vzdělávací obsahy patří pojmy jako: měřící metody a fyzikální jevy v různých oblastech lidské činnosti, organizace a náplň exkurze s přihlédnutím ke věku a zájmu žáků.
Vědomosti: měřící metody a směr jejich vývoje
Dovednosti: aplikace fyzikálních metod v oblasti zdravotnictví, energetiky, materiálové a chemické fyziky, aplikace fyzikálních jevů v různorodých oborech lidské činnosti
Postoje: akceptovat postoj k organizačnímu pojetí exkurze se zaměřením na vhodnost zvoleného tématu k věku žáků - Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět:
základní orientace v oblasti nabídky exkurzí v Jihomoravském kraji a s tím souvisejících informačních materiálech
základní organizační schopnosti v oblasti realizace exkurzí
tvorba podpůrných motivačních či pracovních listů pro žáky k danému tématu exkurze. - Osnova
- Úvodní slovo, Jak pedagogicky zužitkovat exkurzi, Plán a výstupní referát
- Literatura
- povinná literatura
- Obecná didaktika. Edited by Jarmila Skalková. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1999, 292 s. ISBN 80-85866-33-1. info
- doporučená literatura
- HOFMANN, Eduard, Boris RYCHNOVSKÝ, Irena PLUCKOVÁ, Hana SVATOŇOVÁ, Jaromír KOLEJKA, Josef TRNA, Vladislav NAVRÁTIL, Daniel BORECKÝ a Helena JEDLIČKOVÁ. Integrované terénní vyučování. Brno: Paido, 2003, 123 s. ISBN 80-7315-054-9. info
- JANÁS, Josef a Masarykova univerzita. Tvořivá činnost učitelů a žáků v přírodovědných předmětech. In Cesty k tvořivé škole. 1. vyd. Brno: Padio, 1996, s. 364-368. Sborník prací pedagogické fakulty MU. ISBN 80-210-1938-7. info
- Výukové metody
- exkurze
- Metody hodnocení
- Bloková výuka, návštěva vybrané fyzikální akce a zpracování seminární práce
- Informace učitele
- Během exkurze jsou studenti rozděleni do jednotlivých skupin. Během exkurze si dělají poznámky, náčrty, schémata. Po exkurzi informace, které získali, zpracují formou písemné zprávy či referátu. Odevzdají elektronicky do Odevzdávárny předmětu.
Pro studenty na zahraniční stáži (ERASMUS aj.): Požadavky ke splnění předmětu budou individuálně nastaveny v kontextu absolvovaných předmětů na zahraniční stáži a také v souladu s cíli a výstupy z učení daného studijního programu. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Jednorázová akce v průběhu semestru.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/FC2826