SZ7BP_2AB1 Cizí jazyk B - jazyk anglický

Pedagogická fakulta
jaro 2006
Rozsah
0/2/0. 3 kr. (plus 1 za zk). Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (cvičící)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Duncan Hendy, B.A. (cvičící)
Garance
PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ7BP_2AB1/01: Út 12:50–14:30 učebna 53, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/02: Út 14:35–16:15 učebna 53, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/03: Út 16:20–17:55 učebna 6, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/04: St 13:45–15:20 učebna 6, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/05: St 15:20–17:05 učebna 6, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/06: Út 7:40–9:15 učebna 11, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/07: Út 10:15–11:50 učebna 41, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/08: St 8:30–10:05 učebna 42, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/09: St 11:05–12:45 učebna 2, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/10: St 15:30–17:05 učebna 2, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/11: Čt 7:40–9:15 učebna 10, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/12: Čt 13:45–15:20 4008, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/13: Čt 15:30–17:05 učebna 5, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/14: Čt 17:10–18:45 učebna 5, D. Hendy
SZ7BP_2AB1/15: Po 9:20–11:00 učebna 41, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/16: Po 12:50–14:30 učebna 37, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/17: Út 9:20–11:00 učebna 10, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/18: Út 12:50–14:30 učebna 56, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/19: Út 14:35–16:15 učebna 54, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/20: St 14:35–16:15 učebna 4, J. Kollárová
Předpoklady
SZ7BP_1AB1 English A
V rámci povinne volitelného predmetu Cizí jazyk B se student seznámí s dalšími vybranými akademickými dovednostmi v anglictine (survey, written presentation, discursive composition, summary). K uspesnemu ukonceni predmetu a pripusteni ke zkousce se vyzaduje aktivní úcast na jazykových cviceních, ústní a písemné prezentace, vcetne prezentace na záver semestru. Pro zaregistrovani predmetu Cizi jakyk B se vyzaduje zápocet z predmetu Cizí jazyk A. Pri ústní zkousce z predmetu Cizí jazyk B se proverí odpovídající schopnosti cetby a prekladu odborného autentického textu, jakoz i komunikativní dovednosti podle zadaných konverzacních témat.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 77 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
V rámci povinne volitelného predmetu Cizí jazyk B se student seznámí s dalšími vybranými akademickými dovednostmi v anglictine (survey, written presentation, discursive composition, summary). K uspesnemu ukonceni predmetu a pripusteni ke zkousce se vyzaduje aktivní úcast na jazykových cviceních, ústní a písemné prezentace, vcetne prezentace na záver semestru. Pri ústní zkousce z predmetu Cizí jazyk B se proverí odpovídající schopnosti cetby a prekladu odborného autentického textu, jakoz i komunikativní dovednosti podle zadaných konverzacních témat.
Osnova
  • Semester 2 1. Current problems in Czech schools, especially bullying, lack of young teachers, etc. Text 5. (Discussion. Arguing the point. Essay writing - 'How to tackle bullying in schools'. Role-play.) Weeks 1-3 2. Rules and Restrictions, Crime and Punishment. Text 10. (Expressing opinion in writing. Discussion, arguing the point. Presentation - slogans, posters, arguing the point) Weeks 4-6 3. Interpersonal relations. Non-verbal Communication. Body Language. Text 14 (Opinion exchange, deduction. Picture descriptions. Surveys similarities, differences. Role-play.) Weeks 7-8 4. Teaching profession. Advantages and disadvantages. Learning difficulties in schools. Weeks 9-11 5. Gender, race, cultural differences, ethnic minorities, immigration. Texts 8, 11 (Supporting an argument. Problem solving. Discursive composition - pros, cons, conclusions.) Weeks 12-13 Special task: My field of study. (My course of study, departments, lessons,hot issues in my specialisation, current resources - 1st year student experience, etc.) Weeks 1-14 Last week of the term - final presentations Examination requirements see below - Informace učitele
Literatura
  • VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
  • VACEK, Jiří a Matthew NICHOLLS. English Texts With Tests II. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2002, 109 s. Skripta. ISBN 80-210-2945-5. info
Metody hodnocení
Practical lessons, including surveys, written presentations, etc. Successful students will be credited for active participation in the lessons, for oral and written presentations and for Summary Presentation at the end of the semester. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Examination: A Analysis of an authentic English or American text (approximately 5000 words)linked to the students field of study. B Discussion - compulsory topic for all students while analysing the special text during their examination - My field of study. Hot issues in my specialisation. Current resources. C Conversation: 1. Education in the Czech Republic compared with the U.K. and U.S. systems. 2. Growing up, growing old (adolescence, adulthood, ageing). 3. 21st century problems (environment, drug abuse, illnesses, wars, terrorism, etc) 4. Rules and restrictions. Crime and punishment. 5. Interpersonal relations. Non-verbal communication. 6. Mind, body, stress, health, sport. Healthy lifestyle. 7. Gender, race, ethnic minorities,immigration. 8. People and cultural differences. Globalization versus national identity. 9. Learning difficulties in the Czech school. 10. Teaching profession. Advantages and disadvantages.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
SZ7BP_1AB2 Cizi jazyk B - anglicky English Language Course for Intermediate Students. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Successful students will be credited for active participation in the lessons, for oral and written presentations, incl. Summary Presentation at the end of the semester. Student, který nemá splněné průběžné úkoly z jednotlivých témat v rámci daného semestru, nemůže získat kredity, ani zápočet! The student who has not completed continuous assessments during the particular semester can not be credited!
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Pro uspešné ukončení předmětu jsou v průběhu semstru předepsány průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.