ZS1BP_AJ2B Jazyková cvičení a reálie 2B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AJ2B/01: Po 13:25–15:05 učebna 60, A. Dobrovolná
ZS1BP_AJ2B/02: Po 11:35–13:15 učebna 60, A. Dobrovolná
Předpoklady
NOW( ZS1BP_AF2B Fonetika )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Upper-Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Upper-Intermediate Level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Units 3 - 4, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
  • 1st lesson: Introductory activities, revision
  • 2nd lesson: Unit 3A: Crime and punishment, passive voice
  • 3rd lesson: Unit 3B: Consolidation test (Units 1 and 2) Weather, future perfect and future continuous
  • 4th lesson: Unit 3C: Taking a risk, conditionals and future time clause,
  • 5th lesson: Unit 3C: Expressions with likely and probably
  • 6th lesson: Unit 3: Colloquial English, Revise and Check
  • 7th lesson: Progress test 3 Unit 4A - Feelings, unreal conditions
  • 8th lesson: Unit 4B, Verbs often confused, past modals
  • 9th lesson: Unit 4C: The body, verbs of senses
  • 10th lesson: Unit 4: Revise and check revision
  • 11th lesson: Progress test 4
  • 12th lesson: Revision and consolidation
  • 13th lesson: Credit test
  • Exam period: Credit test - oral
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments
Metody hodnocení
Students have to pass 2 short credit tests (70%) focused on the vocabulary and grammar covered during the term,and only then can they sit the final oral exam proving their overall grammar and vocabulary knowledge (70%) at the end of the term. Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. They have to do a presentation, contribute to the fora in moodlinka course and work regularly on exercises posted there. Most of the work is based on students' self-study.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1881
Studenti si tento předmět zapisují společně s Fonetikou a fonologií ZS1BP_AF2B. Předmět navazuje na předmět ZS1BP_AJ3A a jeho splnění se proto předpokládá. Předmět má průběžné hodnocení.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je předpokladem k ZS1BP_AJ3A.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.