ZS1MK_AD4B Didaktika 2 - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/0/1. 12 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MK_AD4B/OS01: Pá 17. 2. 14:30–15:50 učebna 12, Pá 24. 2. 14:30–15:50 učebna 12, Pá 2. 3. 14:30–15:50 učebna 12, Pá 16. 3. 14:30–15:50 učebna 12, Pá 23. 3. 14:30–15:50 učebna 12, Pá 30. 3. 14:30–15:50 učebna 12, Pá 13. 4. 14:30–15:50 učebna 12, Pá 20. 4. 14:30–15:50 učebna 12, Pá 27. 4. 14:30–15:50 učebna 12, Pá 4. 5. 14:30–15:50 učebna 12, Pá 11. 5. 14:30–15:50 učebna 12, Pá 18. 5. 14:30–15:50 učebna 12, H. Havlíčková
Předpoklady
ZS1MK_AD4A Didaktika AJ && ZS1BK_ASZK Souborná zkouška AJ
Didaktika 1 passed.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Modern basic school English teacher and his/her methods in teaching English to young learners. At the end of the course the students should be able to prepare a creative, logical and balanced lesson plan. Students should interpret the acquired knowledge as well as make deductions based on it.
Osnova
  • 1 Teaching writing 2 Teaching vocabulary 3 Planning your work. 4 Teaching grammar 5 Teaching pronunciation 6 Storytelling 7 Songs and poems 8 Motivation and interest 9 Childrens literature, picture books. 10 Drama activities 11 Teaching culture 12 Teaching practice
Literatura
  • HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
  • DUNN, Opal. Beginning English with young children. Edited by Monica Vincent - Roger H. Flavell. London: Macmillan Publishing, 1983, vi, 89 s. ISBN 0-333-33307-1. info
Výukové metody
class discussions, group projects, presentations, readings, homework
Metody hodnocení
1 Active participation in lessons is expected. 2 Microteaching 3 Progress test 4 Portfolio and oral examination 5 Teaching practice
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022.