PdF:CH2MP_2W4S Projektová výuka na ZŠ - Informace o předmětu
CH2MP_2W4S Projektová výuka na ZŠ
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Lucie Viková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CH2MP_2W4S/01: Út 14:50–15:35 laboratoř 90, I. Plucková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je:
- porozumění a aplikace nového pojetí výuky přírodovědných předmětů na základní škole v souladu s RVP ZŠ;
- vypracování argumentů pro využívání vzdělávacích inovací;
vypracování a aplikace projektového vyučování pro žáky ZŠ - Osnova
- 1.Pedagogické, psychologické a sociální aspekty projektové výuky, její zvláštnosti, smysl a kompatibilita s obecným vzdělávacím systémem.
- 2.Pojetí projektu, jeho smysl, strukturace a obecné přístupy.
- 3.Výběr interdisciplinárních témat pro zpracování do projektu.
- 4.Strukturace tvořeného projektu.
- 5. Samostatná práce studentů, včetně možných konzultací.
- 6.Praktická interdisciplinární činnost a konkrétní realizační výstupy.
- Literatura
- PLUCKOVÁ, Irena, Jiří ŠIBOR a Libuše KONEČNÁ. Projektová výuka na základních a středních školách. In Projektová výuka ve školství. 1. vyd. Kunovice: Evropský polytechnický institut, s.r.o., 2011, s. 39 - 58, 19 s. Odborné knižní publikace. ISBN 978-80-7314-226-1. info
- HLÁVKOVÁ, Barbora a Irena PLUCKOVÁ. Projektová výuka v chemii? Navržený projekt na téma "Jsme to co jíme" pro žáky 9. tříd ZŠ obsahující průřezové téma ENvironmentální výchova. In Příprava učitelů chemie na environmentální výchovu a výchovu k trvale udržitelnému rozvoji. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, s. 44-47. ISBN 978-80-210-4504-0. info
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Jak vnímají a prožívají projektové vyučování žáci a učitelé? In Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání. Brno: Paido, 2003, 6 s. ISBN 80-7315-046-8. info
- JANÍK, Tomáš a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Projektové vyučování. Komenský. 2002, roč. 127, s. 2-4. ISSN 0323-0449. info
- Výukové metody
- teoretická příprava
skupinová diskuse
skupinový projekt - Metody hodnocení
- Zápočet.
Studenti vypracují skupinový projekt na zadané téma a realizuje jej v reálném prostředí na ZŠ. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/CH2MP_2W4S