PdF:MSBP_PP1S Pre-school Education Seminary1 - Course Information
MSBP_PP1S Pre-school Education Seminary 1
Faculty of EducationSpring 2017
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Department of Primary Education – Faculty of Education
Contact Person: Soňa Kudelová
Supplier department: Department of Primary Education – Faculty of Education - Timetable of Seminar Groups
- MSBP_PP1S/01: Wed 16:40–18:20 učebna 38, Z. Syslová
MSBP_PP1S/02: Wed 18:30–20:10 učebna 38, Z. Syslová - Prerequisites (in Czech)
- NOW( MSBP_PP1 Pre-school Education 1 )
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Pre-school Teacher Training (programme PdF, B-PMP)
- Course objectives
- At the end of this course, students should be able to:
understand the pre-primary pedagogics as the science and to explain the aims, contents, device, conditions a nd the strategy of the pre-promary education in the 21st century;
To use data about the psychological disciplines (Piaget, Kohlberg, Matějček, Helus, tec.) for understanding of evaluational relations of the pre-primary age child development and the succession of the pre-primary and primary education;
To design the strategy for the organization of the education activities; - Syllabus
- Object of pre-primary pedagogy.
- Pre-primary trachet and his/her communication with children.
- The child as the subjekt of education. Education of under 3 years children.
- Transformations of the pre-primary education aims, humanistic oriented education.
- Individuality oriented model of education.
- Project of the health supporting in the kindergarten.
- The national curriculum for pre-primary education.
- Literature
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013, 483 s. ISBN 9788026204565. URL info
- PRŮCHA, Jan and Soňa KOŤÁTKOVÁ. Předškolní pedagogika : učebnice pro střední a vyšší odborné školy. Vydání první. Praha: Portál, 2013, 181 stran. ISBN 9788026204954. info
- HORKÁ, Hana and Zora SYSLOVÁ. Studie k předškolní pedagogice (The Study to the Pre-primary Pedagogy). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 121 s. ISBN 9788021054677. info
- HAVLÍNOVÁ, Miluše. Program podpory zdraví ve škole : rukověť projektu Zdravá škola. 2., rozš. vyd. Praha: Portál, 2006, 311 s. ISBN 8073670593. info
- GARDOŠOVÁ, Juliana and Lenka DUJKOVÁ. Vzdělávací program Začít spolu :metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 159 s. ISBN 80-7178-815-5. info
- Predškolská a elementárna pedagogika. Edited by Zuzana Kolláriková - Branislav Pupala. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 455 s. ISBN 80-7178-585-7. info
- MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí [Matějček, 2000]. Vyd. 3. Praha: Portál, 2000, 143 s. ISBN 80-7178-494-X. info
- BRIERLEY, John. 7 prvních let života rozhoduje :[nové poznatky o vývoji mozku a výchova dítěte]. 2. vyd. Praha: Portál, 2000, 111 s. ISBN 80-7178-484-2. info
- BRUCEOVÁ, Tina. Předškolní výchova :deset principů moderní pedagogiky a jejich aplikace v praxi. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 172 s. ISBN 80-7178-068-5. info
- Teaching methods
- discussion, autonomous working, workshops
- Assessment methods
- seminary homework credit
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2017, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2017/MSBP_PP1S