PdF:CJ2RC_JDC2 Didaktika českého jazyka 2 - Informace o předmětu
CJ2RC_JDC2 Didaktika českého jazyka 2
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/0/10. 10 hodin v semestru. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Ivana Kolářová, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Petra Rozbořilová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CJ2RC_JDC2/OS01: Pá 2. 3. 11:10–13:45 učebna 32, Pá 20. 4. 15:45–18:20 učebna 37, Pá 4. 5. 8:25–11:55 učebna 37, I. Martinec
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DAP Český jazyk a literatura pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenta se strukturou vyučování slohu a metodami a formami slohového vyučování ve vtahu k jednotlivým fázím výuky: motivaci, evokaci, uvědomění a reflexi, tvorby textu a hodnocení. Předkládané metody výuky jsou v souladu s požadavky Rámcového vzdělávacího programu ZV.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: 1. orientovat se ve struktuře slohového vyučování; 2. prakticky užívat metody slohového vyučování - cílem je rozvíjejí aktivního, efektivního učení; 3. užívat metody tvůrčího přístupu při výuce slohu na ZŠ.
- Osnova
- 1. Obsah výuky slohového učiva na základní škole. 2. Metody a strategie efektivního učení (způsoby přípravy a organizace výuky). 3. Metody evokační fáze výuky (klíčová slova, párová diskuse atd.). 4. Metody fáze uvědomění a fáze reflexe. 5. Metody tvorby textu. 6. Metody hodnocení.
- Literatura
- GRECMANOVÁ, Helena a Eva URBANOVSKÁ. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Vydání první. Olomouc: Hanex, 2007, 178 stran. ISBN 9788085783735. info
- GRECMANOVÁ, Helena, Eva URBANOVSKÁ a Petr NOVOTNÝ. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2000, 160 s. Edukace. ISBN 80-85783-28-2. info
- SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole :východiska a nové metody pro praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 190 s. ISBN 80-7178-262-9. info
- ČECHOVÁ, Marie a Vlastimil STYBLÍK. Čeština a její vyučování :didaktika českého jazyka pro učitele základních a středních škol a studenty učitelství. 2., upr. vyd., v SPN vyd. 1. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998, 264 s. ISBN 80-85937-47-6. info
- ČECHOVÁ, Marie. Komunikační a slohová výchova. Vydání první. Praha: ISV nakladatelství, 1998, 226 stran. ISBN 8085866323. info
- FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se :praktický průvodce strategiemi vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 172 s. ISBN 80-7178-120-7. info
- Výukové metody
- konzultace, aktivní diskuse studentů nad probíranými tématy, prezentace - aplikace probíraných metod a strategií výuky, domácí příprava
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zkouškou. Účast je povinná. Během semestru je vyžadována domácí práce. Pro splnění zkoušky musí student vypracovat písemnou práci.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/CJ2RC_JDC2