PdF:SZ7MP_NaRo Nadání a jeho rozvoj - Informace o předmětu
SZ7MP_NaRo Nadání a jeho rozvoj
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/1/0. výuka 1 x za 14 dnů. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Čt 10:15–11:55 učebna 7, Čt 12:05–13:45 učebna 10
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Cíle předmětu
- Hlavní cíle:
Seznámit studenty:
- s teoretickými základy nadání, talentu, inteligence a kreativity;
- s metodami, jak identifikovat nadání pomocí jeho charakteristik;
- s principy základních metod rozvoje nadání;
- s metodami, jak vytvořit výukové materiály pro nadané;
- s metodami, jak použít základní výukové metody pro rozvoj nadaných žáků a studentů. - Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět podstatě nadání žáků a studentů;
identifikovat nadání pomocí jeho charakteristik;
porozumět principům základních metod rozvoje nadání;
vytvořit výukové materiály pro nadané;
použít základní výukové metody pro rozvoj nadaných žáků a studentů;
základní sebereflexe při práci s nadanými žáky a studenty; - Osnova
- 1. Psychologická podstata nadání
- 2. Diagnostika nadání; latentní nadání
- 3. Motivace nadaných žáků a studentů
- 4. Nadaní jako jedinci se specifickými vzdělávacími potřebami
- 5. Rozvoj nadaných žáků a studentů
- 6. Speciální metody rozvoje nadání
- 7. Vytváření materiálů pro výuku nadaných žáků a studentů
- 8. Výuka nadaných a řešení jejich vzdělávacích problémů
- 9. Zákonné normy pro vzděláváni nadaných
- 10. Spolupráce učitele s rodinou nadaných
- Literatura
- doporučená literatura
- Laznibatová, J. Nadané dieťa. Bratislava: IRIS. 2012.
- Fořtík, V., Fořtíková, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál. 2007.
- Hříbková, L. Nadání a nadaní. Praha: Grada Publishing. 2019.
- Škrabánková, J. Žijeme s nadáním. Ostrava: PdF OU. 2012.
- Havigerová, J. M. Pět pohledů na nadání. Praha: Grada Publishing. 2011.
- Landau, E. Odvaha k nadání. Praha, Akropolis. 2007.
- Kovářová, R., Škrabánková, J. Nadání a současnost. Ostrava: PdF OU. 2012.
- VODŇANSKÝ, Jan. Radost z inteligence, aneb, Příručka pro dočasné majitele IQ s názornými ukázkami. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, ix, 110. ISBN 8072266764. URL info
- Výukové metody
- výklad, workshop, diskuse, projekt
- Metody hodnocení
- závěrečný projekt
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/SZ7MP_NaRo