PdF:SZ7MP_NaRo Nadání a jeho rozvoj - Informace o předmětu
SZ7MP_NaRo Nadání a jeho rozvoj
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/1/0. výuka 1 x za 14 dnů. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- RNDr. Anna Bayerová, Ph.D. (přednášející), Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Cíle předmětu
- Student bude seznámen se základními informacemi z oblasti nadání, talentu a kreativity, dovednostmi souvisejícími s identifikací nadání. Dále bude připravován na to, aby dokázal vytvořit materiály pro rozvoj nadaných žáků.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: • porozumět podstatě nadání žáků a studentů; • identifikovat nadání pomocí jeho charakteristik; • porozumět principům základních metod rozvoje nadání; • vytvořit výukové materiály pro nadané; • použít základní výukové metody pro rozvoj nadaných žáků a studentů; • základní sebereflexe při práci s nadanými žáky a studenty;
- Osnova
- 1. Psychologická podstata nadání
- 2. Diagnostika nadání; latentní nadání
- 3. Motivace nadaných žáků a studentů
- 4. Nadaní jako jedinci se specifickými vzdělávacími potřebami
- 5. Rozvoj nadaných žáků a studentů
- 6. Speciální metody rozvoje nadání
- 7. Vytváření materiálů pro výuku nadaných žáků a studentů
- 8. Výuka nadaných a řešení jejich vzdělávacích problémů
- 9. Zákonné normy pro vzděláváni nadaných
- 10. Spolupráce učitele s rodinou nadaných
- Literatura
- doporučená literatura
- Kovářová, R., Škrabánková, J. Nadání a současnost. Ostrava: PdF OU. 2012.
- Havigerová, J. M. Pět pohledů na nadání. Praha: Grada Publishing. 2011.
- Škrabánková, J. Žijeme s nadáním. Ostrava: PdF OU. 2012.
- Laznibatová, J. Nadané dieťa. Bratislava: IRIS. 2012.
- Landau, E. Odvaha k nadání. Praha, Akropolis. 2007.
- Fořtík, V., Fořtíková, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál. 2007.
- Hříbková, L. Nadání a nadaní. Praha: Grada Publishing. 2019.
- Výukové metody
- výklad, workshop, diskuse, projekt
- Metody hodnocení
- závěrečný projekt
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý druhý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/SZ7MP_NaRo