PdF:XPPk04 Průběžná pedagogická praxe - Informace o předmětu
XPPk04 Průběžná pedagogická praxe
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/0/.3. 4 konzultace + 2 dny praxí. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Soňa Kudelová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 23. 3. 9:20–11:00 učebna 39, Pá 6. 4. 7:30–12:50 MŠ, Pá 13. 4. 7:30–12:50 MŠ, Pá 27. 4. 7:30–9:10 učebna 39
- Předpoklady
- MSBP_XPPk02
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: definovat specifikace pedagogické komunikace; rozlišit efektivní způsoby komunikace od neefektivních; reflektovat vlastní kvality komunikačních dovedností; uvědomit si a případně revidovat své postoje ke své budoucí profesi; postupně přebírat odpovědnost za vlastní proces učení (self-directed learning);
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: definovat specifikace pedagogické komunikace; rozlišit efektivní způsoby komunikace od neefektivních; reflektovat vlastní kvality komunikačních dovedností; uvědomit si a případně revidovat své postoje ke své budoucí profesi; postupně přebírat odpovědnost za vlastní proces učení (self-directed learning);
- Osnova
- Praxe probíhá dva dny v semestru ve vybrané fakultní mateřské škole pod vedením fakultní cvičné učitelky, která je vycvičena v mentorských dovednostech. Tato učitelka provází studenta po dobu tří semestrů a cíleně buduje prostřednictvím reflexe profesní myšlení studentů. Praxe je doplněna reflektivními konzultacemi, které jsou realizovány blokově 1x v semestru za účasti pedagoga a psychologa z řad vysokoškolských učitelů. 1. Efektivní způsoby komunikace. 2. Vlastní komunikační dovednosti. 3. Postoje k budoucí profesi.
- Literatura
- povinná literatura
- SYSLOVÁ, Zora a Lucie CHALOUPKOVÁ. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 77 s. ISBN 978-80-210-7885-7. URL info
- HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 239 s. ISBN 9788073677558. info
- KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005, 282 s. ISBN 8090187366. info
- Výukové metody
- hospitace v mateřské škole, konzultace.
- Metody hodnocení
- Portfolio studenta.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/XPPk04