PdF:SC4BK_CJAJ Angličtina pro soc pedagogy - Informace o předmětu
SC4BK_CJAJ Angličtina pro sociální pedagogy
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0/1.3. 15 hod. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Marcela Sekanina Vavřinová, Ph.D. (přednášející)
Belinda Rachael Allan, M.Ed. (cvičící)
Christopher Williams, M.A., Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Daniela Dvořáková (pomocník)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Belinda Rachael Allan, M.Ed.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SC4BK_CJAJ/OS01: Pá 22. 2. 9:00–12:50 učebna 5, Pá 22. 3. 9:00–12:50 učebna 1, Pá 12. 4. 13:00–16:50 učebna 11, Pá 10. 5. 9:00–11:50 učebna 32, B. Allan
SC4BK_CJAJ/OS02: Pá 22. 2. 9:00–12:50 učebna 37, Pá 22. 3. 9:00–12:50 učebna 28, Pá 12. 4. 13:00–16:50 učebna 57, Pá 10. 5. 9:00–11:50 učebna 57, Ch. Williams - Předpoklady
- CJV_AJA2k Vstupní test A2 - AJ || CJV_AJA2 Entrance test A2
Students enrolling in the course are expected to have reached the minimum CEFR level of A2+. To prove so students are expected to have taken the CJV_AJA2k and CJV_AJA2 courses. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Předmět si zapíší pouze studenti, kteří úspěšně absolvovali Vstupní test na úrovni A2 (ERR). Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- 1 Students will acquire the specific vocabulary presented within the four topic-based units (T1―T4) while employing all four language skills.
2 Within the language skill of speaking students will acquire the basics of oral presentation.
3 Within the language skill of writing students will be able to produce a simple argumentative essay.
4 Students will acquire grammar competence specified in the below-mentioned grammar chapters at the B1 CEFR level. - Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will be able to: understand spoken LSP texts at B1 level of the CEFR; understand written LSP texts at B1 level of the CEFR; successfully participate in a spoken interaction dealing with relevant LSP issues at B1 level of the CEFR; give an oral presentation on a specialist topic; use selected specialist terminology with natural and sophisticated control; show a good command of selected grammar structures at B1 level of the CEFR.
- Osnova
- SC4BK_CJAJ English for Social Educators
- Multidisciplinary focus of social pedagogy is reflected in topic-based orientation of the individual courses taught at the Faculty of Education. In the Bachelor study programme for distance learners, the course is geared towards selected social and legal issues.
- Topic 1 EDUCATION (basic aspects of primary, secondary and tertiary education, literacy, poverty and literacy, social aspects of student transition to university).
- Topic 2 FAMILY, ADOPTION, FOSTER CARE (adoption, foster care, guardianship, single parents, single families, divorce, abortion).
- Topic 3 HUMAN RIGHTS (right to life, freedom from torture, freedom from slavery, right to liberty and security, right to a fair trial, freedom from discrimination, freedom of belief and religion, right to privacy vs. national security, watchdog).
- Topic 4 LEGAL AND ETHICAL ISSUE OF SOCIAL WORK, COMMUNICATION IN SOCIAL WORK (the code of conduct in social work, client communication).
- Grammar(self-study using materials with answer key):
- 1 Present and past tenses ― simple and continuous forms
- 2 Present perfect tense ― simple
- 3 Expressing future
- 4 Word order
- 5 Making of questions
- 6 Gradation of adjectives
- 7 Gradation of adverbs
- 8 Modal verbs
- 9 Conditionals 0, 1 and 2
- 10 Passive voice
- 11 Countable and uncountable nouns
- 12 Relative pronouns and relative clauses
- 13 Phrasal verbs
- 14 Verbs + (bare) infinitives, verbs + ing forms
- 15 Prepositions, prepositional phrases
- 16 Modifying expressions.
- Literatura
- povinná literatura
- E-learning resources in IS.MUNI.CZ
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
- Hashemi, Louise. Cambridge Practice Tests for PET 1. Cambridge University Press,
- neurčeno
- GOUGH, Chris. English vocabulary organiser :100 topics for self-study. Hove: LTP language, 2001, 224 s. ISBN 1-899396-36-5. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- www.macmillandictionary.com
- Výukové metody
- There are four consultations during the semester for which students are expected to prepare by performing reading and writing activities, as well as exercises aimed at the acquisition of the most common lexico-grammatical items typical of the specific topic in question. All activities and tasks aimed at developing students' receptive (listening and reading) and productive skills (mainly formal writing and mainly informal speaking).
- Metody hodnocení
- Course completion requirements:
1) Attendance and active participation in the consultations (1 class can be missed)
2) Submitting home assignments in the respective IS application in due time (specified by course instructor)
3) Performing assignments in class (e.g. oral poster presentation - Me and my professional goals)
4) FINAL EXAM: Written part: Test (reading, writing, listening, grammar and vocabulary), pass mark 65%. Spoken part: follows after the successful completion of the written part. Monologue: introduction of your professional goals, about 1 minute. Dialogue in pairs: discussion of a topic studied during the term (see topics 1-4), about 6 minutes. Final grade: Grade A (100―93 points), Grade B (92―86), Grade C (85―79), Grade D (78―72), Grade E (71―65 points).
Only students who have completed the above tasks and satisfied the above requirements may sit the final exam. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- The course is taught in English.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly. Jazykový kurz není určen pro začátečníky. Výuka je v angličtině a kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude zapsán po udělení zápočtu za Vstupní test CJV_AJA2k, který si student zapíše v podzimním semestru, test na úrovni A2 složí v lednu, a poté absolvuje předmět SC4BK_CJAJ v jarním semestru. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/SC4BK_CJAJ