PdF:SZ3BP_1AB1 English for Tech. Teachers - A - Informace o předmětu
SZ3BP_1AB1 Angličtina pro učitelství praktického vyučování A
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Belinda Rachael Allan, M.Ed. (cvičící)
Mgr. Daniela Dvořáková (cvičící)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. Marcela Sekanina Vavřinová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dita Trčková, Ph.D. (cvičící)
Christopher Williams, M.A., Ph.D. (cvičící)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Dita Trčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ3BP_1AB1/01: Čt 10:00–11:50 učebna 4, D. Trčková
SZ3BP_1AB1/02: Po 12:00–13:50 učebna 33, D. Trčková
SZ3BP_1AB1/03: Čt 8:00–9:50 učebna 2, D. Dvořáková
SZ3BP_1AB1/04: Čt 10:00–11:50 učebna 2, D. Dvořáková
SZ3BP_1AB1/05: Po 10:00–11:50 učebna 63, Ch. Williams
SZ3BP_1AB1/06: Čt 11:00–12:50 učebna 33, Ch. Williams
SZ3BP_1AB1/07: St 8:00–9:50 učebna 65, Ch. Williams
SZ3BP_1AB1/08: Po 13:00–14:50 učebna 56, Ch. Williams
SZ3BP_1AB1/09: St 10:00–11:50 učebna 65, Ch. Williams
SZ3BP_1AB1/10: Čt 8:00–9:50 učebna 33, Ch. Williams
SZ3BP_1AB1/11: Po 14:00–15:50 učebna 59, B. Allan
SZ3BP_1AB1/12: Čt 12:00–13:50 učebna 59, B. Allan
SZ3BP_1AB1/13: Út 14:00–15:50 učebna 11, B. Allan
SZ3BP_1AB1/14: Čt 10:00–11:50 učebna 53, B. Allan
SZ3BP_1AB1/15: St 12:00–13:50 učebna 53, B. Allan
SZ3BP_1AB1/16: St 16:00–17:50 učebna 33, B. Allan - Předpoklady
- CJV_AJA2 Entrance test A2
A pass in CJV_AJA2 – Entrance test A2 - English. (Úspěšně absolvovaný předmět CJV_AJA2 – Vstupní test A2 - AJ.) The course is designed for students who are at least at the A2 level of English and who can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered at work, school, leisure, etc. They can also produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest, and can read texts and briefly give reasons and explanations for opinions and plans. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Předmět si zapíší pouze studenti, kteří úspěšně absolvovali vstupní test na úrovni A2 (ERR). - Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to help students achieve B1 level knowledge of English by improving all language skills (listening, reading, speaking, writing) and systems of the language (grammar and vocabulary) within the given level. The course also intends to introduce and enhance academic vocabulary and skills (writing formal emails, giving opinions, poster presentations, etc.).
- Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will be able to: - understand spoken LSP texts at A2+ level of the CEFR; - understand written LSP texts at A2+ level of the CEFR; - produce a formal email; - successfully participate in a spoken interaction dealing with relevant LSP issues at A2+ level of the CEFR; - give a poster presentation; - use selected specialist terminology in a natural, accurate way; - show a good command of selected grammar structures at A2+ level of the CEFR.
- Osnova
- In-class topics: 1) Education in the Czech Republic 2) Educational systems in different countries 3) Writing academic and professional emails 4) Tertiary education 5) Alternative schools and teaching methods 6) Jobs and job interviews Grammar topics: 1) Present simple x continuous 2) Past simple x Past continuous 3) Present perfect 4) Expressing future 5) Revision of tenses 6) Word order 7) Adjectives – comparatives x superlatives 8) Adjectives x adverbs
- Literatura
- povinná literatura
- In-class materials available in the IS.
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in Use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, xi, 319. ISBN 9780521675802. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. Fourth edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380. ISBN 9780521189064. info
- Cambridge advanced learner's dictionary. Edited by Melisa Good. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University, 2008, xiv, 1699. ISBN 9780521674683. info
- HARRISON, Richard. New Headway academic skills : level 1 student's book : reading, writing, and study skills. 1st publ. Oxford: Oxford University Press, 2006, 71 s. ISBN 9780194715584. info
- SWAN, Michael a Catherine WALTER. The good grammar book : a grammar practice book for elementary to lower-intermediate students of English : with answers. Oxford: Oxford University Press, 2001, 324 s. ISBN 0194315193. info
- Výukové metody
- Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes. Activities developing students' awareness of language skills and systems within B1 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1) Attendance (only 2 lessons can be missed), homework set in classes, active participation 2) Poster presentation (10 points) 3) Mid-term test (20 points) 4) Formal email (10 points) 5) Credit test (40 points). Only students who complete all assignments can sit the final test. Pass mark: 65% (52 points out of 80).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykový kurz není určen pro začátečníky.
Zápis vyžaduje úspěšné absolvování vstupního testu CJV_AJA2 (obvykle v lednu).
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/SZ3BP_1AB1