PdF:SP2918 Pedagogická praxe - Specifické - Informace o předmětu
SP2918 Pedagogická praxe - Specifické poruchy učení
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 40 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková (cvičící)
PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (cvičící)
Bc. Eliška Bařina Barochová (pomocník)
Mgr. Jitka Halešová (pomocník) - Garance
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- SP2031 Specifické poruchy učení 1 || SP2993 Specific Learning Disabilities – Advanced course
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 22 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s chodem základní školy, v níž jsou vzděláváni žáci se SPU, se specifiky v jejich vzdělávání a osobnostních projevech. Student si osvojí dovednosti a znalosti práce asistenta pedagoga/speciálního pedagoga u žáků se specifickými poruchami učení. Student bude pracovat pod dohledem odborného pedagoga,zaměří se na metody, strategie a intervence u žáků se specifickými poruchami učení.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen orientovat se v systému vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení; popsat vliv specifických poruch učení na vývoj osobnosti jedince; popsat podporu poskytovanou žákům se specifickými poruchami učení školním poradenským pracovištěm a spolupráci v multidisciplinárním týmu ve škole; navrhnout vhodná opatření vztahující se k obecným podmínkám vzdělávání žáků/studentů se specifickými poruchami učení v běžných třídách; navrhnout vhodné postupy při reedukaci žáků se specifickými poruchami učení
- Osnova
- Odborná praxe je zaměřena na asistentské práce na základní škole vzdělávající žáky se specifickými poruchami učení v běžných třídách či ve třídě pro žáky se specifickými poruchami učení pod supervizí určeného pedagogického pracovníka. Praxi je dále možné absolvovat v rámci asistentských prací v hodinách speciálně pedagogické péče u žáků se specifickými poruchami učení či v pedagogicko-psychologické poradně.
- Literatura
- BARTOŇOVÁ, Miroslava a Jarmila PIPEKOVÁ. Manuál pro pedagogickou praxi : teorie a praxe. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 141 s. ISBN 9788021054974. info
- ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení : dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. 10., zcela přeprac. a rozš. Praha: Portál, 2003, 263 s. ISBN 8071788007. info
- FILOVÁ, Hana. Budoucí učítelé na souvislé praxi. a kolektiv. 2. vyd. Brno: Paido, 1998, 74 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-56-7. info
- Výukové metody
- Odborná praxe v délce 40 hodin. Praxe může být absolvována na více pracovištích (např. 20 hodin v běžné základní škole a 20 hod v pedagogicko-psychologické poradně).
- Metody hodnocení
- Potvrzení praxe, deník praxe, denní záznamy činností vybraného žáka, kazuistika vybraného žáka se SPU
- Informace učitele
- Informace o podmínkách praxí jednotlivých programů a specializací na http://www.ped.muni.cz/specped v sekci Již studuji.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/SP2918