PdF:CJ2MP_JAM1 Alt. Methods of Teach. Czech I - Course Information
CJ2MP_JAM1 Alternative Methods of the Czech Language Teaching I
Faculty of EducationAutumn 2004
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D.
Department of Czech Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Luklová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature (programme PdF, M-ZS5)
- Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature (programme PdF, N-ZS)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s alternativními metodami, které jsou uplatnitelné při výuce českého jazyka, zejména mluvnice a slohu, na všech stupních škol. Důraz bude kladen na praktické zvládnutí těchto metod, jejichž cílem je především rozvoj aktivního, efektivního učení a samostatného, kritického myšlení žáků. Předkládané metody výuky jsou v souladu s požadavky Rámcového vzdělávacího programu ZV.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Charakteristika vybraných alternativních programů výuky, např. projektové vyučování, RWCT - Čtením a psaním ke kritickému myšlení. 2. Teoretická východiska projektu RWCT. 3. Kritické myšlení a struktura výuky v předmětu český jazyk. 4. Vytváření prostředí pro kritické myšlení. 5. Kladení otázek. 6. Metody a strategie výuky vedoucí k efektivnímu učení v hodinách českého jazyka. 7. Metody rozvíjející kritické myšlení v hodinách gramatiky a slohu na 2. stupni ZŠ.
- Literature
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP 2004
- GRECMANOVÁ, Helena, Eva URBANOVSKÁ and Petr NOVOTNÝ. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků (Supporting Active Thinking and Independent Learning of Pupils). Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2000, 160 pp. Edukace. ISBN 80-85783-28-2. info
- FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se :praktický průvodce strategiemi vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 172 s. ISBN 80-7178-120-7. info
- SILBERMAN, Mel and Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- KOŽMÍN, Zdeněk. Tvořivý sloh. Praha: Victoria Publishing, 1995, 104 pp. ISBN 80-7187-037-4. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: seminář Předmět je ukončen zápočtem.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Autumn 2004, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2004/CJ2MP_JAM1