SPLBK_SPDL Specializace: Speciálně pedagogická diagnostika logopedická

Pedagogická fakulta
podzim 2011
Rozsah
0/0/16. 16 hodin. 6 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Rozvrh
Pá 7. 10. 8:00–14:20 učebna 52, Pá 25. 11. 8:00–14:20 učebna 52
Předpoklady
Předmět je vyučován v rámci studijního programu - speciální pedagogika - komunikační techniky.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student získá základní poznatky o diagnostice narušené komunikační schopnosti a možnostech mezioborové spolupráce. Student zvládne problematiku speciálně pedagogické diagnostiky v oblasti logopedie, metody diagnostiky jednotlivých forem narušené komunikační schopnosti zejména v dětském věku.
Osnova
  • Metody logopedické diagnostiky. Mezioborová spolupráce. Pomůcky a přístroje, testy a metody užívané při vyšetření.
Literatura
  • LECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 359 s. ISBN 80-7178-801-5. info
  • LECHTA, Viktor. Logopedické repetitórium : teoretická východiska súčasnej logopedie, moderné prístupy. Bratislava: SPN, 1990, 278 s. ISBN 80-08-00447-9. info
Výukové metody
konzultace, diskuse ve studijní skupině
Metody hodnocení
1.Zpracování případové studie dítěte s narušeným vývojem řeči. 2.Písemný test (30 otázek, podmínkou splnění je 25 správných odpovědí). 3.Ústní zkouška.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Studenti zapisují pouze jednu specializaci.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.