PdF:SPLBK_SPDL Special.: Spec.ped. dg. - Informace o předmětu
SPLBK_SPDL Specializace: Speciálně pedagogická diagnostika logopedická
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/0/1.3. 16 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- SPLBK_LIN2 Specializace log. inter. 2
Předmět je vyučován v rámci studijního programu speciální pedagogika - komunikační techniky. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD)
- Cíle předmětu
- Studentka/student získá základní poznatky o diagnostice opožděného a narušeného vývoje řeči a možnostech mezioborové spolupráce. Studentka/student porozumí problematice speciálně pedagogické diagnostiky jednotlivých oblastí komunikační schopnosti dítěte předškolního věku.
- Osnova
- Opožděný vývoj řeči, sluchová percepce, zraková percepce, hrubá motorika, jemná motorika, oromotorika, grafomotorika, slovní zásoba, gramatická složka řeči, výslovnost jednotlivých hlásek, jazykový cit, schopnost souvislého vyjadřování.
- Literatura
- povinná literatura
- LECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 359 s. ISBN 80-7178-801-5. info
- KLENKOVÁ, Jiřina a Helena KOLBÁBKOVÁ. Diagnostika předškoláka : správný vývoj řeči dítěte. Illustrated by Eva Kolbábková. Brno: MC nakladatelství, 2003, 125 s. info
- doporučená literatura
- BEDNÁŘOVÁ,. J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
- LECHTA, Viktor. Logopedické repetitórium : teoretická východiska súčasnej logopedie, moderné prístupy. Bratislava: SPN, 1990, 278 s. ISBN 80-08-00447-9. info
- Výukové metody
- konzultace, diskuze ve studijní skupině, domácí příprava
- Metody hodnocení
- 1. Zpracování případové studie dítěte s opožděným vývojem řeči. 2. Písemný test (30 otázek, podmínkou splnění je 25 správných odpovědí). 3. Vytvoření a prezentace pomůcky, určené k diagnostice narušeného vývoje řeči; 4. Vyžadována 70% účast.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/SPLBK_SPDL