PdF:MSBP_SPDI Seminář k pedagog. diagnostice - Informace o předmětu
MSBP_SPDI Seminář k pedagogické diagnostice
Pedagogická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MSBP_SPDI/01: Čt 7:30–9:10 učebna 32, Z. Syslová
MSBP_SPDI/02: Út 16:40–18:20 učebna 35, Z. Syslová - Předpoklady
- NOW( MSBP_PDDI Pedagogická diagnostika ) && NOW( MSBP_PPP2 Průběžná praxe 2 )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět a vysvětlit význam pedagogické diagnostiky a základní pojmy;
použít informace o osobnosti dítěte k plánování jeho dalšího rozvoje;
vytvořit individuální vzdělávací plán;
předkládat odůvodněná (argumentačně promyšlená, racionální) rozhodnutí týkající se individualizace a diferenciace vzdělávacího procesu;
interpretovat metody pedagogické diagnostiky; - Osnova
- Význam a potřeba pedagogické diagnostiky v práci učitele mateřské školy.
- Metody pedagogické diagnostiky.
- Diagnostický proces.
- Diagnostika školní zralosti.
- Diagnostika rozvoje kompetencí (sociálních dovedností, chování dítěte).
- Možné chyby při diagnostice.
- Tvorba individuálního vzdělávacího programu.
- Spolupráce s odbornými pracovišti.
- Literatura
- KAPRÁLEK, Karel a Zdeněk BĚLECKÝ. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Vyd. 1. Praha .: Portál, 2004, 139 s. ISBN 8071788872. info
- GARDOŠOVÁ, Juliana a Lenka DUJKOVÁ. Vzdělávací program Začít spolu :metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 159 s. ISBN 80-7178-815-5. info
- KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika [Kalhous, Portál, 2002]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 80-7178-253-X. info
- ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha, 2001, 207 s. ISBN 80-7178-544-X. info
- ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program : [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 207 s., il. ISBN 80-7178-544-X. info
- ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 807178463X. info
- Individuální vzdělávací program pro zdravotně postižené žáky. Edited by Václav Mertin. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 107 s. ISBN 8071780334. info
- Výukové metody
- Samostatná práce, dílny, diskuse
- Metody hodnocení
- Písemná práce - diagnostická činnost v praxi
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2012/MSBP_SPDI