PdF:AJ2MP_DI1A Didaktika 1A - Informace o předmětu
AJ2MP_DI1A Didaktika 1A
Pedagogická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2MP_DI1A/01: Út 18:30–20:10 učebna 53, N. Vojtková
AJ2MP_DI1A/02: Út 15:45–17:25 učebna 59, N. Vojtková - Předpoklady
- Successful passing of bachelor studies is required.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- At the end of the course students:
will be aware of the basic principles of teaching listening, reading, speaking and writing and apply them in their first lessons during teaching practice.
will be able to use numerous approaches and methods in a creative and flexible way.
will understand the relationship between the teacher and the learner.
will work on effective classroom management techniques
will plan their lessons for the teaching practice - Osnova
- 1. The teacher and the learner
- 2. Lesson planning principles
- 3. Teaching materials
- 4. Effective classroom management
- 5. Teaching speaking
- 6. Teaching writing
- 7. Teaching listening
- 8. Teaching reading
- 9. Integrating skills
- 10.Portfolio discussion
- 11. Teaching practice issues
- Literatura
- povinná literatura
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- neurčeno
- WALLACE, Michael J. Study skills in english. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, vi, 218. ISBN 0521221102. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
- Výukové metody
- Seminars with pair, group and class discussions, home preparation with reading, practical demonstrations.
Self-studying - Metody hodnocení
- 1 Full active participation in discussions is expected. Flexibility based on self-studying should be obvious.
2 Forum contributions (minimum 3),microteaching 3 Portfolio, see moodlinka for portfolio requirements. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=515
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2015/AJ2MP_DI1A