PdF:GP3MP_SAG Slovesné aktivity v galerii - Informace o předmětu
GP3MP_SAG Slovesné aktivity v galerii
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D. (cvičící)
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Galerijní pedagogika a zprostředkování umění (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Dr. Fišer: Výběrový seminář zaměřený na rozvoj základních dovedností důležitých:;
1. pro práci galerijního pedagoga s návštěvníky galerie za využití tvůrčího psaní;
2. pro tvorbu odborných textů různých žánrů, zejména recenze, eseje, textu k výstavě, tiskové zprávy, výkladového textu o artefaktu, event. studie.
Seminář je koncipován jako katalog metod a technik pro jednotlivé fáze psaní o výtvarném díle, o umlěci, o výstavě, o uměleckém prožitku z díla a výstavy, o koncepci expozice a její propagaci, recepci, o odborné i mediílní reflexi expozice a umělce. - Osnova
- Výběr cvičení a technik: hledání tématu, přeformulování textu, krácení textu, metody oponentury a kritického hodnocení, metody kolektivní revize ad., využití výtvarných technik pro odborné a publicistické psaní.
- Literatura
- doporučená literatura
- HORÁČEK, Radek, Zbyněk FIŠER a Vladimír HAVLÍK. Slovem, akcí, obrazem - příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 208 s. SPISY PEDAGOGICKÉ FAKULTY MU sv. 146. ISBN 978-80-210-5389-2. info
- FIŠER, Zbyněk, Dagmar DVOŘÁKOVÁ, Jitka CHOLASTOVÁ, Petr KUBĚNSKÝ, Pavla KOPEČNÁ a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 226 s. ISBN 978-80-210-6121-7. info
- neurčeno
- KŘÍSTEK, Michal. Stylistika a stylizace odborného textu v rámci vysokoškolského studia. Fišer, Z. (red.). In Tvůrčí psaní klíčová kompetence na vysoké škole. Brno: Doplněk, 2005, s. 144-147. ISBN 80-7239-182-8. info
- KAHN, Norma B. Jak efektivně studovat a pracovat s informacemi. Translated by Hana Kašparovská. 1. vyd. Praha: Portál, 2001, 149 s. ISBN 80-7178-443-5. info
- Výukové metody
- praktická cvičení
- Metody hodnocení
- Dr. Fišer: Požadavky k zápočtu: portfolio obsahující autorský soubor textů a artefaktů vytvořených v rámci semináře, aktivní účast v kursu. Termín odevzdání: do konce semestru v tištěné, resp. elektronické podobě.
- Informace učitele
- Výuka probíhá blokově.
V PS 2016 čtvrteční dopoledne 10:00 až 13:00 hod. ve dnech 22. 9., 6.10., 13. 10., 20. 10. a 3. 11., 10.11. 2016, eventuálně obdobně v pátek dle aktuální domluvy.
Místo: různé brněnské galerie dle aktuálních výstav (eventuálně pracovna Z. Fišera na FF MU, Údolní 53, Ústav české literatury a knihovnictví, 3. patro). - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/GP3MP_SAG