PdF:GP3MP_SAG Slovesné aktivity v galerii - Informace o předmětu
GP3MP_SAG Slovesné aktivity v galerii
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D. (cvičící)
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Galerijní pedagogika a zprostředkování umění (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Dr. Fišer: Výběrový seminář zaměřený na rozvoj základních dovedností důležitých:;
1. pro práci galerijního pedagoga s návštěvníky galerie za využití tvůrčího psaní;
2. pro tvorbu odborných textů různých žánrů, zejména recenze, eseje, textu k výstavě, tiskové zprávy, výkladového textu o artefaktu, event. studie.
Seminář je koncipován jako katalog metod a technik pro jednotlivé fáze psaní o výtvarném díle, o umlěci, o výstavě, o uměleckém prožitku z díla a výstavy, o koncepci expozice a její propagaci, recepci, o odborné i mediílní reflexi expozice a umělce. - Osnova
- Výběr cvičení a technik: hledání tématu, přeformulování textu, krácení textu, metody oponentury a kritického hodnocení, metody kolektivní revize ad., využití výtvarných technik pro odborné a publicistické psaní.
- Literatura
- doporučená literatura
- HORÁČEK, Radek, Zbyněk FIŠER a Vladimír HAVLÍK. Slovem, akcí, obrazem - příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 208 s. SPISY PEDAGOGICKÉ FAKULTY MU sv. 146. ISBN 978-80-210-5389-2. info
- FIŠER, Zbyněk, Dagmar DVOŘÁKOVÁ, Jitka CHOLASTOVÁ, Petr KUBĚNSKÝ, Pavla KOPEČNÁ a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 226 s. ISBN 978-80-210-6121-7. info
- neurčeno
- KŘÍSTEK, Michal. Stylistika a stylizace odborného textu v rámci vysokoškolského studia. Fišer, Z. (red.). In Tvůrčí psaní klíčová kompetence na vysoké škole. Brno: Doplněk, 2005, s. 144-147. ISBN 80-7239-182-8. info
- KAHN, Norma B. Jak efektivně studovat a pracovat s informacemi. Translated by Hana Kašparovská. 1. vyd. Praha: Portál, 2001, 149 s. ISBN 80-7178-443-5. info
- Výukové metody
- praktická cvičení
- Metody hodnocení
- Dr. Fišer: Požadavky k zápočtu: portfolio obsahující autorský soubor textů a artefaktů vytvořených v rámci semináře, aktivní účast v kursu. Termín odevzdání: do konce semestru v tištěné, resp. elektronické podobě.
- Informace učitele
- Výuka probíhá blokově.
V PS 2017 následovně:
v pracovně dr. Z. Fišera na Údolní 53, 3. patro, budova U1 (Ústav české literatury a knihovnictví) ve středu 9-13 hod. 5x v semestru.
První lekce 20. 9. 2017.
Druhá lekce 27. 9. 2017.
Třetí lekce 11. 10. 2017.
Čtvrtá lekce 18. 10. 2017.
Pátá lekce 8. 11. 2017.
Podle programu brněnských galerií se některé lekce uskuteční přímo v galerii.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/GP3MP_SAG