AJ9401 Didaktika anglického jazyka 1A

Pedagogická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ9401/01: Pá 22. 9. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 6. 10. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 20. 10. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 3. 11. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 24. 11. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 8. 12. 7:30–9:10 učebna 6, M. Sojková Šamalová
AJ9401/02: Pá 29. 9. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 13. 10. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 27. 10. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 10. 11. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 1. 12. 7:30–9:10 učebna 6, Pá 15. 12. 7:30–9:10 učebna 6, M. Sojková Šamalová
AJ9401/03: St 14:50–16:30 respirium (5. nadzemní podlaží), M. Sojková Šamalová
Předpoklady
Successful passing of bachelor studies is required.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course focuses on different methods and approaches in English language teaching (ELT). At the end of the course students will be able to demonstrate an understanding of the main concepts and ideas and to apply different methods and approaches in English language teaching (ELT). Students will be able to make informed decisions in selecting positive aspects of different methods and approaches and create their own eclectic approach to ELT.
Osnova
  • Introduction, course requirements, presentations
  • Grammar-Translation Method
  • Direct Method
  • Audio-Lingual Method.
  • TPR
  • Suggestopedia
  • Communicative approach
  • Task-based learning
  • CLIL
  • Lexical approach, Corpora in ELT
  • The role of mother tongue in foreign language teaching Translation in ELT
Literatura
    povinná literatura
  • LARSEN-FREEMAN, Diane a Marti ANDERSON. Techniques & principles in language teaching. 3rd ed. Oxford: Oxford University, 2011, xix, 252. ISBN 9780194423601. info
  • Approaches and methods in language teaching : a description and analysis. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 7. vyd. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, viii, 171. ISBN 0521320933. info
    neurčeno
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994. info
Výukové metody
Seminars with pair, group and class discussions, home preparation with reading, practical demonstrations.
Self-studying
Metody hodnocení
Assessment methods and criteria: 80% attendance (or a written test with 70% correct answers), active participation, all assignements as set, seminar work presentation, teaching practice task, contributions in mood-link-a discussion forums, essay.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=515
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.