PdF:AJ9401 Didaktika anglického jazyka 1A - Informace o předmětu
AJ9401 Didaktika anglického jazyka 1A
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ9401/Kombi01: Pá 21. 9. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 12. 10. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 26. 10. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 9. 11. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 23. 11. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 7. 12. 8:00–9:50 učebna 54, M. Sojková Šamalová
AJ9401/Kombi02: Pá 5. 10. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 19. 10. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 2. 11. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 16. 11. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 30. 11. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 14. 12. 8:00–9:50 učebna 54, M. Sojková Šamalová
AJ9401/Prez03: Po 14:00–15:50 učebna 57, M. Sojková Šamalová - Předpoklady
- Successful passing of bachelor studies is required.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The course focuses on different methods and approaches in English language teaching (ELT). At the end of the course students will be able to demonstrate an understanding of the main concepts and ideas and to apply different methods and approaches in English language teaching (ELT). Students will be able to make informed decisions in selecting positive aspects of different methods and approaches and create their own eclectic approach to ELT.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students will be able to demonstrate an understanding of the main concepts and ideas and to apply different methods and approaches in English language teaching (ELT). Students will be able to make informed decisions in selecting positive aspects of different methods and approaches and create their own eclectic approach to ELT.
- Osnova
- Introduction, course requirements, presentations
- Grammar-Translation Method
- Direct Method
- Audio-Lingual Method.
- TPR
- Suggestopedia
- Communicative approach
- Task-based learning
- CLIL
- Lexical approach, Corpora in ELT
- The role of mother tongue in foreign language teaching Translation in ELT
- Literatura
- povinná literatura
- LARSEN-FREEMAN, Diane a Marti ANDERSON. Techniques & principles in language teaching. 3rd ed. Oxford: Oxford University, 2011, xix, 252. ISBN 9780194423601. info
- Approaches and methods in language teaching : a description and analysis. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 7. vyd. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, viii, 171. ISBN 0521320933. info
- neurčeno
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994. info
- Výukové metody
- Seminars with pair, group and class discussions, home preparation with reading, practical demonstrations.
Self-studying - Metody hodnocení
- Assessment methods and criteria: 80% attendance (or a written test with 70% correct answers), active participation, all assignements as set, seminar work presentation, teaching practice task, contributions in mood-link-a discussion forums, essay.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=515
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/AJ9401