PdF:AJ9401 Didaktika anglického jazyka 1A - Informace o předmětu
AJ9401 Didaktika anglického jazyka 1A
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/2/0. kombinované studium: výuka v blocích. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ9401/Kombi01: Pá 9. 10. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 23. 10. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 6. 11. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 20. 11. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 4. 12. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 18. 12. 8:00–9:50 učebna 11, J. Zerzová
AJ9401/Kombi02: Pá 16. 10. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 30. 10. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 13. 11. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 27. 11. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 11. 12. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 8. 1. 8:00–9:50 učebna 11, J. Zerzová
AJ9401/Prez01: Út 18:00–19:50 učebna 6, J. Zerzová - Předpoklady
- Successful passing of bachelor studies is required.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The course focuses on different methods and approaches in English language teaching (ELT). At the end of the course students will be able to demonstrate an understanding of the main concepts and ideas and to apply different methods and approaches in English language teaching (ELT). Students will be able to make informed decisions in selecting positive aspects of different methods and approaches and create their own eclectic approach to ELT.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students will be able to demonstrate an understanding of the main concepts and ideas and to apply different methods and approaches in English language teaching (ELT). Students will be able to make informed decisions in selecting positive aspects of different methods and approaches and create their own eclectic approach to ELT.
- Osnova
- 1. Introduction, course requirements, presentations
- 2. Grammar-Translation Method
- 3. Direct Method
- 4. Audio-Lingual Method
- 5. TPR
- 6. Suggestopedia
- 7. Communicative approach
- 8. The role of mother tongue in foreign language teaching
- 9. Task-based learning
- 10. Lexical approach
- 11. CLIL
- Literatura
- povinná literatura
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- neurčeno
- WALLACE, Michael J. Study skills in english. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, vi, 218. ISBN 0521221102. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
- Výukové metody
- Seminar, group discussions, presentations, observation.
- Metody hodnocení
- Assessment methods and criteria: 80% attendance (or a written test), active participation (or moodlinka contributions) seminar work presentation, essay. Students who did not pass any course in ELT methodology - assigned reading and moodlinka contributions.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=515
Students are requested to secure good internet connection in order to participate in online lessons as indicated in the schedule. Students must attend these meetings with both the sound and camera on. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/AJ9401