PdF:ASPG_APPG Alternativní přístupy v pedago - Informace o předmětu
ASPG_APPG Alternativní přístupy v pedagogice
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/8/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marcela Beňovská (přednášející)
Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Radmila Dačevová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ASPG_APPG/01: So 7. 12. 15:00–18:50 učebna 35, So 11. 1. 14:00–17:50 učebna 37, R. Dačevová, L. Gulová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Asistent pedagoga (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Student aplikuje základní alternativní metody při pedagogické činnosti se žákem v průběhu výuky; student bude schopen porozumět a vysvětlit tyto metody a interpretovat jejich význam ve vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí.
- Osnova
- Charakteristika základních pojmů, vymezení alternativní a tradiční školy. Didaktické cíle, koncpece kurikula, trendy a inovace ve výuce. Vymezení moderní a postmoderní pedagogiky. Přehled a charakteristika alternativních škol. Stručný vývoj alternativních škol a současné koncepce. Aplikace alternativních metod a organizačních forem do výuky.
- Literatura
- povinná literatura
- PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3., aktualizované vydání. Praha: Portál, 2012, 191 stran. ISBN 9788071789994. info
- doporučená literatura
- STROUHAL, Martin. Teorie výchovy : k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny. Vydání 1. Praha: Grada, 2013, 192 stran. ISBN 9788024742120. URL info
- RÖHNER, Roel a Hans WENKE. Daltonské vyučování : stále živá inspirace. Translated by Kateřina Čechová. První vydání. Brno: Paido, 2003, 156 stran. ISBN 8073150417. info
- Výukové metody
- Předmět je prakticky zaměřen, výuka probíhá formou semináře a cvičení, studenti si vyzkouší jednotlivé metody v týmové práci.
- Metody hodnocení
- projekt (edukační problém, návrh řešení, aplikace metody do školního prostředí).
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/ASPG_APPG