PdF:SZ6641 Seminar on Teaching Practice - Informace o předmětu
SZ6641 Seminar on Teaching Practice
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/1/0. 4x 90 minutes. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- !NOWANY( SZ6041 Seminář k učitelské praxi )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Lower Secondary School English Language Teacher Training (program PdF, N-AJ2A) (2)
- Speciální pedagogika (angl.) (program PdF, N-SPD)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The purpose of this course for students is to offer them space for reflection of experience from their own teaching practice and to help them enhance their reflective and self-reflective skills in relation to their teaching practice within the MAJOR study plan. The way of the seminar management is inspired by the concept of the so-called reflecting teams, which is characteristic with cooperation of more professionals from different fields. As a result, the teaching is realized by a didactic professional together with either a pedagogue or psychologist. At the same time, selected mentors are invited to the seminars.
- Výstupy z učení
- After completing the course students will be able to: - openly share experiences from their own teaching practice in the professional community; - reflect on experiences from their own teaching practice in the professional community; - use reflection and self-reflection as a tool for professional learning; - better understand essential aspects of pedagogical situations and questions, which have been a discussion subject in the seminar.
- Osnova
- • understanding the difference between descriptive and reflective writing • group work with a pedagogical (reflective) diary • group work with a professional portfolio • acquiring of reflection and self-reflection as a tool for professional learning
- Literatura
- povinná literatura
- KORTHAGEN, F. A. J. a Jos KESSELS. Linking practice and theory : the pedagogy of realistic teacher education. London: Routledge, 2008, xvi, 312. ISBN 9780805839814. info
- SCHÖN, Donald A. Educating the reflective practitioner. San Francisco: Jossey-Bass, 1987, xvii, 355. ISBN 1555422209. info
- Výukové metody
- • various forms of group discussions • work with reflective diaries and professional portfolios.
- Metody hodnocení
- • active participation in the seminars (100 %) • continuous task completion and submission until the agreed deadline (reflective diary and professional portfolio).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Each student enrol to this subject during the study once - togehther with the subject Teaching practice 1. To open this course there is a minimum number of 10 students. If this minimum capacity is not met, the course will not be opened.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 4x 90 minutes.
MAJOR FULL-TIME. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- SZ6041 Seminář k učitelské praxi
!NOWANY(SZ6641,SZ6094) - SZ6094 Seminář k učitelské praxi
!NOWANY(SZ6641,SZ6041) - SZ6694 Seminar on Teaching Practice
!NOWANY(SZ6641)
- SZ6041 Seminář k učitelské praxi
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/SZ6641