PdF:XVVp04 Didaktika výtvarných činností - Informace o předmětu
XVVp04 Didaktika výtvarných činností
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Ovčáčková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- XVVp04/01: St 15:00–16:50 učebna 15, P. Novotná
XVVp04/02: Čt 10:00–11:50 učebna 15, P. Novotná - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-MS)
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je porozumět možnostem a přínosu výtvarných činností v předškolním vzdělávání.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student bude schopen: - kompetentně projektovat, realizovat a reflektovat výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání.
- Osnova
- Výtvarné činnosti jako prostředek rozvoje celé osobnosti dítěte. Proudy ve výtvarné výchově v kontextu předškolního vzdělávání. Výtvarné činnosti a kurikulární dokument (RVP PV). Příležitosti k učení, cíl, námět, motivace, výtvarný problém, úkol, výtvarné prostředky. Výtvarné činnosti ve školní praxi, příklady dobré praxe. Popis a reflexe realizované výtvarné činnosti realizované formou mikrovýstupu, prezentace, obhajoba metod, forem, výtvarných prostředků. Kritéria hodnocení výsledků výtvarných činností dětí.
- Literatura
- Babyrádová, H. (2004). Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno: MU. Babyrádová, H. (2005). Výtvarná dílna. Praha: TRITON. David J. (2008). Století dítěte a výzva obrazů. Brno: MU. Davido, R. (2001). Kresba jako nástroj poznání dítěte:[dětská kresba z po
- BABYRÁDOVÁ Hana. Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno: PF MU, 1999.125 s. ISBN 80-210-2079-2
- Výukové metody
- seminář, projektování, realizace a reflexe výtvarné činnosti
- Metody hodnocení
- aktivní účast (70%) realizace lekce v praxi, dokumentace lekce, reflexe
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/XVVp04