PdF:XVVp04 Didaktika výtvarných činností - Informace o předmětu
XVVp04 Didaktika výtvarných činností
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- XVVp04/01: Čt 23. 9. až Čt 16. 12. Čt 16:00–17:50 učebna 13, P. Novotná
XVVp04/02: Čt 23. 9. až Čt 16. 12. Čt 12:00–13:50 učebna 13, P. Novotná - Předpoklady
- XVVp01 Tvorba a dítě && XVVp02 Výtvarné činnosti && XVVp03 Výtvarná hra a tvořivost
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-MS)
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je porozumět možnostem a přínosu výtvarných činností v předškolním vzdělávání.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student bude schopen: - kompetentně projektovat, realizovat a reflektovat výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání.
- Osnova
- Výtvarné činnosti jako prostředek rozvoje celé osobnosti dítěte. Proudy ve výtvarné výchově v kontextu předškolního vzdělávání. Výtvarné činnosti a kurikulární dokument (RVP PV). Příležitosti k učení, cíl, námět, motivace, výtvarný problém, úkol, výtvarné prostředky. Výtvarné činnosti ve školní praxi, příklady dobré praxe. Popis a reflexe výtvarné činnosti realizované formou mikrovýstupu, prezentace, obhajoba metod, forem, výtvarných prostředků. Kritéria hodnocení výsledků výtvarných činností dětí.
- Literatura
- Babyrádová, H. (2004). Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno: MU. Babyrádová, H. (2005). Výtvarná dílna. Praha: TRITON. David J. (2008). Století dítěte a výzva obrazů. Brno: MU. Davido, R. (2001). Kresba jako nástroj poznání dítěte:[dětská kresba z po
- Výukové metody
- seminář, projektování, realizace a reflexe výtvarné činnosti
- Metody hodnocení
- aktivní účast (70%) realizace lekce v praxi, dokumentace lekce, reflexe
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/XVVp04