PdF:IVk116 Reflektivní seminář k praxi 1 - Informace o předmětu
IVk116 Reflektivní seminář k praxi 1
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/0/.5. 6 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální andragogika (program PdF, N-SPD)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout prostor pro přípravu na praxi. Studenti prezentují své plány, reflektují své schopnosti a dovednosti, které budou při praxi využívat, vyjadřují svá očekávání, diskutují o situacích a dostávají zpětnou vazbu (od vyučující a expertů z praxe).
- Výstupy z učení
- Po ukončení kurzu student:
• je schopný využívat teoretické znalosti v praxi, reflektovat své schopnosti a dovednosti, analyzovat životní situace osob s postižením či znevýhodněním a pracovní náplň pracovníků pomáhajících profesí;
• umí vytvářet činnosti s ohledem na vybranou cílovou skupinu a situaci. - Osnova
- příprava na praxi s ohledem na místo, službu, cílovou skupinu a kompetence pracovníků
- vytváření plánů a činností pro praxi (práce ve dvojicích, ve skupině)
- diskuse nad případy, situacemi
- uvědomění vlastních schopností a dovedností využitelných v praxi
- Literatura
- doporučená literatura
- JŮN, Hynek. Moc, pomoc a bezmoc v sociálních službách a ve zdravotnictví. Vydání první. Praha: Portál, 2010, 141 stran. ISBN 9788073675905. info
- KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese. Edited by Jiřina Šiklová. Šesté, v Portálu páté v. Praha: Portál, 2011, 147 stran. ISBN 9788073679224. info
- HÁJEK, Karel. Práce s emocemi pro pomáhající profese : tělesně zakotvené prožívání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 119 s. ISBN 8073671077. info
- PÖRTNER, Marlis. Na osobu zaměřený přístup v práci s lidmi s mentálním postižením a s klienty vyžadujícími trvalou péči. Translated by Petr Babka. Vydání první. Praha: Portál, 2009, 175 stran. ISBN 9788073675820. info
- SUCHÁ, Jitka. Trénink paměti pro každý věk. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 202 s. ISBN 9788073674380. URL info
- Výukové metody
- práce ve dvojici, skupinová práce, prezentace, diskuse, příprava doma, práce se zkušeností
- Metody hodnocení
- účast na min. jednom semináři, aktivní zapojení na seminářích, prezentace předem zadaných úkolů
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Výuka probíhá ve dvou blocích. Studenti mají povinnost se zúčastnit min. jednoho semináře.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován naposledy.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/IVk116