PdF:IAJk02 Jazyková cvičení 1A - AJ - Informace o předmětu
IAJk02 Jazyková cvičení 1A - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (cvičící)
Natalia Marakhovska, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eva Minaříková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Irena Hůlková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IAJk02/01: Pá 16. 9. 8:00–9:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 23. 9. 8:00–9:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 30. 9. 8:00–9:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 7. 10. 8:00–9:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 14. 10. 8:00–9:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 21. 10. 8:00–9:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 4. 11. 8:00–9:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 11. 11. 8:00–9:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 18. 11. 8:00–9:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 25. 11. 8:00–9:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 2. 12. 8:00–9:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 9. 12. 8:00–9:50 respirium (5. nadzemní podlaží), N. Marakhovska
IAJk02/02: Pá 16. 9. 8:00–9:50 učebna 6, Pá 23. 9. 8:00–9:50 učebna 6, Pá 30. 9. 8:00–9:50 učebna 6, Pá 7. 10. 8:00–9:50 učebna 6, Pá 14. 10. 8:00–9:50 učebna 6, Pá 21. 10. 8:00–9:50 učebna 6, Pá 4. 11. 8:00–9:50 učebna 6, Pá 11. 11. 8:00–9:50 učebna 6, Pá 18. 11. 8:00–9:50 učebna 6, Pá 25. 11. 8:00–9:50 učebna 6, Pá 2. 12. 8:00–9:50 učebna 6, Pá 9. 12. 8:00–9:50 učebna 6, N. Marakhovska - Předpoklady
- NOW( IAJk01 Fonetika a fonologie 1A - AJ )||( IAJk01 Fonetika a fonologie 1A - AJ )
B1 according to SERRJ - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level (level B1 according to CEFR). The basic study material is Outcomes Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Výstupy z učení
- By the end of the course the students will:
- develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level (B1 according to CEFR);
- be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently. - Osnova
- The basic study material is the coursebook Outcomes INTERMEDIATE (Student's book), see Literature below. The syllabus includes Units 1 to 4, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- Literatura
- povinná literatura
- Outcomes int.
- neurčeno
- MURPHY, Raymond, Brigit VINEY a Miles CRAVEN. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers [and CD-ROM]. 4th ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380. ISBN 9780521189392. info
- HANCOCK, Mark. English pronunciation in use : self-study and classroom use. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, 4 zvukové. ISBN 9780521687508. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use : [upper-intermediate & advanced]. Cambridge: Cambridge University Press, 1994, vi, 296. ISBN 0521423961. info
- Výukové metody
- language advisory, pair, group and class discussion, pair work, group work, brainstorming, journal and self-reflection
- Metody hodnocení
- Requirements: Maximum number of points per semester: 100 Pass mark: 70 (part of this sum is also the final written and oral test, students must obtain at least 70% for these final tests - if not: two resits of the final test are offered) Written test: 40 points Oral test: 30 points; Placement test No. 1: 5 points Progress test: 5 points. Other types of continuous assessment: 20 points FURTHER INFORMATION ON POINTS: PROGRESS TEST: 100-95% 5 POINTS 94-85% 4 POINTS 84-75% 3 POINTS 74-70% 2 POINTS LESS THAN 70% 1 POINT
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/IAJk02