PdF:IAJk16 Didaktika 4A - AJ - Informace o předmětu
IAJk16 Didaktika 4A - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Šárka Cox (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IAJk16/01: Pá 16. 9. 16:00–17:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 23. 9. 16:00–17:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 30. 9. 16:00–17:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 7. 10. 16:00–17:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 14. 10. 16:00–17:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 21. 10. 16:00–17:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 4. 11. 16:00–17:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 11. 11. 16:00–17:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 18. 11. 16:00–17:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 25. 11. 16:00–17:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 2. 12. 16:00–17:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 9. 12. 16:00–17:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Š. Cox
- Předpoklady
- IAJk11 Souborná zkouška z AJ
Parallel attendance in ZS1MP_AT4A - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základních škol (program PdF, C-CV)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Student will get acquainted with specific needs of young language learners. Different literature for students will be recommended. Student will read articles related to the topics. At the end of the course students should be able to design adequate types of activities for young learners. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
- Výstupy z učení
- By the end of the course the students
- will get acquainted with specific needs of young language learners;
- will get acquainted with articles related to the topics;
- will be able to design adequate types of activities for young learners;
- link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. - Osnova
- 1 The young language learner 2 Teacher 3 Motivation 4 Classroom management and classroom language 5 Lesson planning 6 Coursebook evaluation 7 Language System 8 Teaching listening 9 Teaching speaking
- Literatura
- SLATTERY, Mary a Jane R. WILLIS. English for primary teachers : a handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001, 148 s. ISBN 0194375633. info
- PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
- HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
- BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
- DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
- SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
- Výukové metody
- workshop, microteaching, class discussions, homework, reading
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1 Active participation in seminars. One absence is allowed. 2 Portfolio. 3 Two reflective letters 4 Contributions to the Moodlinka course forums. 5 Teaching practice: observations. Type of completion: seminar
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2417
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Informace k zápisu jsou v Informacích učitele v sylabu.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/IAJk16