PdF:IBIp09 Aplikace biologie 2 - didaktik - Informace o předmětu
IBIp09 Aplikace biologie 2 - didaktika výuky na školní zahradě
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Hana Korvasová (cvičící)
Mgr. Kateřina Ševčíková (cvičící) - Garance
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IBIp09/01: každý lichý čtvrtek 8:00–11:50 Botanická zahrada Kejbaly, kromě Čt 27. 10., I. Frýzová, H. Korvasová, K. Ševčíková
IBIp09/02: každý sudý čtvrtek 8:00–11:50 Botanická zahrada Kejbaly, I. Frýzová, H. Korvasová, K. Ševčíková - Předpoklady
- IBIp02 Aplikace biologie 1 && ! IBIp03 Aplikace biologie 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na zvládnutí základů metodologie výuky v prostředí mimo třídu, konkrétně ve specifickém prostředí školní zahrady. Významnou součástí předmětu je reflektovaná praxe studentů se žáky v podobě mikrovýstupů.
Praktická výuka na fakultní modelové školní zahradě (pracoviště Kejbaly) je kombinována s výukou ve Školském zařízení pro environmentální vzdělávání Lipka s cílem připravit studenty po odborné i didaktické stránce pro výuku klíčových přírodovědných a environmentálních konceptů. - Výstupy z učení
- Na konci výuky předmětu bude student schopen:
• Charakterizovat (přírodní) školní zahradu jako komplexní edukační prostředí a navrhnout její využití pro výuku v průběhu roku
• Identifikovat benefity a bariéry výuky na školní zahradě
• Navrhnout, realizovat a reflektovat výuku na školní zahradě, ve výuce využívat principy činnostního učení, zohledňovat mezipředmětové vztahy a průřezová témata - Osnova
- 1. Přírodní školní zahrada a její potenciál jako edukačního prostředí
- 2. Implementace přírodovědného kurikula do prostředí školní zahrady
- 3. Implementace mezipředmětového kurikula v prostředí školní zahrady
- 4. Specifika výuky a učení v reálném prostředí
- 5. Badatelsky orientovaná výuka ve venkovním prostředí
- 6. Třífázový model učení (flow learning) ve venkovním prostředí
- 7. Specifika výuky homogenních vs heterogenních skupin ve venkovním prostředí
- 8. Školní zahrada jako prostor pro komunitní setkávání.
- 9. Příklady inspirativní praxe ve venkovní prostředí
- 10. Tematická výuka – jak sestavit reflektovaný výukový blok.
- 11. Realizace tematické výuky na školní zahradě
- 12. Reflexe a hodnocení výuky na školní zahradě.
- Výukové metody
- Terénní výuka, praktické činnosti, mikrovýstupy se žáky, diskuse
- Metody hodnocení
- esej
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/IBIp09