PdF:IVVk04 Umění a tvorba 3 - Informace o předmětu
IVVk04 Umění a tvorba 3
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IVVk04/01: Pá 16. 9. 14:00–16:50 učebna 13, Pá 2. 12. 15:00–17:50 učebna 13, Pá 9. 12. 16:00–17:50 učebna 13, J. Nedomová
IVVk04/02: Pá 16. 9. 14:00–16:50 učebna 15, Pá 2. 12. 15:00–17:50 učebna 15, Pá 9. 12. 16:00–17:50 učebna 15, J. Nedomová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem je rozvoj vlastního tvůrčího potenciálu studentů tak, aby byli schopni své dovednosti a poznatky z výtvarné tvorby aplikovat v didaktické přípravě a pedagogické praxi. Prostorové projekty budou realizovány formou výtvarných etud s použitím základních materiálů (papír, keramická hlína, přírodní materiály, syntetické materiály aj). Důraz bude kladen na originalitu, kreativitu a schopnost sebereflexe.
- Výstupy z učení
- Student vytvoří sérii prostorových prací, kterou zkonzultuje. Práce budou tematicky nebo reflektivně navázány na tvorbu konkrétního umělce.
- Osnova
- Historický rozvoj hmotného umění jako inspirační zdroj praktické výuky. Prostorová výtvarná aktivita s důrazem na základní dovednosti tvarování materiálu. Osvojení elementárních výtvarných dovedností a jejich propojování do prostorových projektů. Využití ve vlastní tvorbě. Realizace prostorových instalací, reagujících na konkrétní prostor – cite specifik instalace a jejich fotografická dokumentace. Experimenty s různými materiály a instrumenty, zkoumání výrazových vlastností různých výtvarných prostředků v různých prostorech. Akční formy tvorby. Artikulace poslání sociálně uměleckých projektů ve veřejném prostoru. Reflexe – rozvíjení komunikačních dovedností s důrazem na etiku projevu a formulování postojů.
- Literatura
- doporučená literatura
- SMITH, Ray. Encyklopedie výtvarných technik a materiálů. Vyd. 2. [Praha]: Slovart, 2006, 352 s. ISBN 807209758X. info
- ZHOŘ, Igor. Klíče k sochám : (čtení o sochách a sochařích). Praha: Albatros, 1989, 184 s. info
- neurčeno
- STADLEROVÁ, Hana, Pavla NOVOTNÁ, Kateřina PLESNÍKOVÁ, Jana FRANCOVÁ, Marta SVOBODOVÁ a Katarína TUĽAKOVÁ. Po O. Východiska a inspirace pro výtvarnou tvorbu dětí v předškolním vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 136 s. ISBN 978-80-210-5732-6. info
- Výukové metody
- konzultace, praktická demonstrace
- Metody hodnocení
- prezentace finálních prací a ústní reflexe
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/IVVk04